کد خبر: ۳۱۹۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
در هتل استقلال تهران:
در آیین گشایش این نمایشگاه، جمعی از مسئولین دامپزشکی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و صاحبان صنایع مرتبط با حیوانات خانگی حضور داشتند ...
 
 

حکیم مهر - چهارمین نمایشگاه صنایع و خدمات دامپزشکی دام کوچک در هتل استقلال تهران همزمان با روز ملی دامپزشکی گشایش یافت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مرکز مجازی ترویج دامپزشکی (مِتُد)،  در آیین گشایش این نمایشگاه، جمعی از مسئولین دامپزشکی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و صاحبان صنایع مرتبط با حیوانات خانگی حضور داشتند.

«دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی در این مراسم گفت: من نمی‌توانم علاقه مردم را تغییر دهم و بنابراین باید با واقعیت استقبال مردم از حیوانات خانگی روبرو شویم و سعی کنیم کار بهداشتی و فنی خود را در این عرصه به درستی انجام دهیم.

یکی از نمایندگان دامپزشک مجلس شورای اسلامی هم در سخنانی کوتاه با بیان اینکه افتخار می‌کنم 27 سال است به تحصیل و تدریس و کار بالینی در مزرعه اشتغال دارم گفت: دامپزشکان مظلوم واقع شده‌اند.

«دکتر یوسف داودی» نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی افزود: در لایحه برنامه ششم توسعه متأسفانه جز چند کلمه درباره دامپزشکی و حیوانات و کشاورزی چیز دیگری به چشم نمی‌خورد و همین اعتراض ما را در پی داشته است.

وی صبح چهاردهم مهر ماه نیز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت توجه به فعالیت و زحمات دامپزشکان، نطق میان دستور داشت.

در ادامه این مراسم، «دکتر پیام محبی» رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران خطاب به رئیس سازمان دامپزشکی گفت : کارشناسان شما در سازمان دامپزشکی نمی‌دانند با موضوع حیوانات خانگی چکار کنند!

این دامپزشک و صاحب بیمارستان خصوصی دامپزشکی در تهران افزود: در گذشته علاقه خیلی از دانشجویان دامپزشکی به سوی دام بزرگ یا طیور بود اما اکنون اقبال زیادی به طبابت در زمینه حیوانات خانگی وجود دارد.

محبی همچنین از دکتر خلج که گفته بود مایلیم در داخل کشورمان خوراک حیوانات خانگی تولید شود، خواست کارشناسان سازمان دامپزشکی از مجموعه‌های درمانی حیوانات خانگی بازدید کنند و با واقعیات این حرفه بیشتر آشنا شوند.

«دکتر رسول خضری» پزشک و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با بیان اهمیت کار دامپزشکان گفت: دست دامپزشکانی که در عرصه سلامت زحمت می‌کشند می‌بوسیم.

وی افزود: به نظر ما باید آموزش دامپزشکی و پزشکی در مجموعه وزارت بهداشت به صورت همزمان مدیریت شود.

در پایان «دکتر محمدعلی راد» استاد بازنشسته و نمونه دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران هم از دلیل سیاسی جدایی پزشکی و دامپزشکی در گذشته گفت و افزود: پس از سی سال از این ماجرا باید اکنون که شرایط فراهم است به دنبال الحاق این دو رشته نزدیک به هم بود.

گفتنی است مدیرمسئول مرکز مجازی ترویج دامپزشکی (مِتُد) نیز در حاشیه این مراسم و در بازدید از نمایشگاه، از فعالان حقوق حیوانات خواست با ایجاد وحدت در هم‌افزایی اقدامات زمینه به ثمر رسیدن فعالیت‌های پراکنده را فراهم نمایند.

«دکتر محمد لطفی‌زاده» همچنین در بازدید از غرفه یک بیمارستان شبانه‌روزی ضمن تمجید از سرمایه‌گذاری در این بخش گفت: تأسیس بیمارستان مجهز ویترین حرفه دامپزشکی محسوب و سبب آشنایی بیشتر مردم با این رشته می‌گردد.

چهارمین نمایشگاه صنایع مرتبط با حیوانات خانگی تا 16 مهرماه در محل هتل استقلال تهران برپا است.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همایون باقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
0
0
برای ثبت دارو چه باید کرد.؟
از مساعدت و پاسخ متشکرم
نظر شما
ادامه