کد خبر: ۳۱۹۵۳
 
 

نائب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا دستگاههای دولتی برای بخش های مختلف خود به ویژه بخش های آزمایشگاهی به هیچ عنوان از حیواناتی که به صورت قاچاق وارد کشور شده اند استفاده نکرده و آنها را مورد آزمایش قرار نخواهند داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از میزان، «جبار کوچکی نژاد» نائب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبتهایی مبنی بر ورود میمون های قاچاق به مراکز تحقیقاتی کشور، اظهار کرد: همه حیواناتی که از مبادی قانونی وارد کشور می شوند ابتدا توسط دامپزشکی کنترل شده و پس از قرنطینه و انجام آزمایش ها و معاینات لازم، در صورت صحت و سلامت به داخل کشور وارد می شوند.

وی افزود: قطعا دستگاههای دولتی برای بخش های مختلف خود به ویژه بخش های آزمایشگاهی به هیچ عنوان از حیواناتی که به صورت قاچاق وارد کشور شده اند استفاده نکرده و آنها را مورد آزمایش قرار نخواهند داد.

کوچکی نژاد با بیان اینکه تقریبا تمام مراکز تحقیقاتی در کشور دولتی هستند و حیوانات آنها کاملا از طریق مبادی قانونی و پس از انجام مراحل لازم وارد این مراکز می شوند تصریح کرد: برای ورود حیوانات به کشور خط قرمز خاصی وجود ندارد.

وی همچنین اضافه کرد: ورود حیوانات کمیاب از هر نژادی به کشور هیچگونه منعی ندارد.

 
 
نظر شما
ادامه