کد خبر: ۳۱۹۵۵
 
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور شایعه وجود گوگرد و سفیدکننده‌ها در شیر را به‌شدت تکذیب کرد و گفت :تاکنون در هیچ‌یک از گزارش‌ها و آزمایش‌ها چنین موردی مشاهده نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر علی سلیمانی» افزود: در شهرستان نیشابور 700 هزار رأس دام سبک و 70 هزار رأس دام سنگین هست که با این میزان دام توانسته‌ایم روزانه 650 تن شیر تولید کنیم که بیش از 350 تن از آن در صنایع لبنی در این شهرستان مصرف می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور با بیان اینکه این شهرستان مقام اول را در تولید شیر استان دارد خاطر نشان کرد: همچنین با تولید سالانه 9 هزار تن گوشت قرمز مقام اول استان نیز مربوط به این شهرستان است.

او با اشاره به کسب مقام سوم در تولید عسل در استان گفت : 21 هزار کندوی عسل در سطح شهرستان نیشابور وجود دارد.

او با اشاره به وجود هزار واحد عرضه محصولات پروتئینی در سطح شهرستان گفت: با توجه به اینکه وظیفه نظارت بر این واحدها بر عهده شبکه دامپزشکی است در شش‌ماهه اول پنج هزار و 112 مورد بازدید صورت گرفته است که به 515 نقض بهداشتی رسیده‌ایم و درنهایت 53 مورد را به دادستان و تعزیرات حکومتی معرفی کرده‌ایم.

او با انتقاد از تمایل مردم به مصرف شیرهای سنتی پس از مطرح‌شدن وجود پالم در محصولات لبنی بیان داشت: متأسفانه با استفاده گسترده‌تر مردم از محصولات لبنی سنتی امکان به وجود آمدن بیماری تب مالت افزایش‌یافته است.

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور تأکید کرد: همه فروشگاه‌های عرضه شیر در سطح شهر نیشابور به‌صورت سنتی از نظر ما مجوز ندارند و باید توسط سازمان غذا و دارو با آن‌ها برخورد شود.

این مسؤول با اشاره به بازرسی‌های مرتب از داروخانه‌های دامپزشکی تأکید کرد: از 12 داروخانه دامپزشکی فعال در شهر نیشابور طی شش ماه نخست امسال162 واکسن یا داروی تاریخ‌مصرف گذشته جمع‌آوری‌شده است.

سلیمانی تصریح کرد: تاکنون سیاست برخورد با سگ‌های ولگرد حذف آن‌ها بود ولی امسال در صورت تأمین مالی توسط شهرداری‌ها سگ‌ها عقیم خواهند شد که این اتفاق تاکنون در شهر نیشابور نیفتاده است.

 
 
نظر شما
ادامه