کد خبر: ۳۱۹۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در زمینه کنترل و واکسیناسیون بیماری های دامی بامشکل کمبودنیرو مواجهیم و بخش خصوصی به علت کاهش تعرفه ها وافزایش مالیات تمایلی به همکاری دراین حوزه ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر محسن شانقی» ظهر پنجشنبه همزمان با هفته دامپزشکی و در نشست با مدیران شهرستانی و فعالان بخش خصوصی حوزه دامپزشکی استان مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر استان مرکزی بیش از یک میلیون و ۸۰۰هزار راس دام سبک و ۳۳۷هزار راس دام سنگین دارد و ۱۵ کشتارگاه دام و هشت کشتارگاه طیور در این استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اهمیت کنترل بیماری های دام و طیور افزود: با توجه به وجود تعداد زیاد واحدها و مجتمع های پرواربندی دام سنگین در استان و تردد و جابجایی مداوم دام های حساس به این مناطق در طول سال، با مشکلات زیادی در مبارزه و کنترل بیماری های واگیردار به ویژه تب برفکی روبرو هستیم.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گقت: طی یک سال گذشته، چهار میلیون و ۱۴۰هزار راس دام سبک و سنگین در استان مرکزی علیه بیماری های مختلف واکسینه شده اند.

وی اضافه کرد: همچنین طی این مدت ۲۱۶ کانون بیماری دامی در استان شناسایی شده که عمده آن مربوط به اواخر سال گذشته و اوایل امسال در ارتباط با شیوع تب برفکی در استان بوده است.

شانقی ادامه داد: همچنین طی یک سال گذشته ۷۸۵هزار راس دام در استان مرکزی علیه تب مالت واکسینه شدند که نسبت به برنامه پیش بینی شده حدود ۳۰۰درصد افزایش تعداد واکسیناسیون رانشان می دهد.

وی بیان کرد: ۳۳هزار و ۴۰۰راس دام سنگین در این مدت علیه بیماری سل و ۳۴۷هزار راس دام سنگین نیز علیه بیماری سیاه زخم واکسینه شده اند.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی تعداد بازرسی ها از واحدهای مرتبط با دامپزشکی را در استان طی مدت یک سال گذشته ۹۲هزار مورد اعلام کرد و افزود: طی نیمه نخست امسال ۷۷واحد متخلف به مراجع قضایی برای تعیین تکلیف معرفی شده اند.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی پیشگیری از شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک را از اولویت های دامپزشکی استان عنوان کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۰هزار راس دام سبک در حاشیه منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک علیه بیماری پی پی آر یا طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شده اند.

شانقی همچنین به بیماری های طیور در سطح استان مرکزی اشاره و بیان کرد: تعداد کانون های بیماری طیور در دو سال اخیر در استان، ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به صادرات فراورده های دامی از استان مرکزی اظهار داشت: طی نیمه نخست سال جاری ۱۴۷تن پا و پنجه مرغ، ۱۴۰تن تخم مرغ خوراکی، ۱۵۷تن خوراک و مکمل طیور، و یک میلیون و ۹۶۰ تن گوشت مرغ منجمد از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به اهمیت حوزه دامپزشکی در سلامت جامعه خاطرنشان ساخت: بخشی از ارتقای سلامت و بهداشت جامعه با تامین فرآورده های دامی و لبنی سالم تحقق می یابد و تامین امنیت غذایی مردم، نقش، اهمیت و حساسیت کاری حوزه دامپزشکی را نشان می دهد.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
0
0
با سلام.مدیر کل محترم لطفا این حرف ها رو به ریاست محترم سازمان بگید که تو این همه همایش وجلسه و رسانه ی ملی ،یک کلمه از کمبود نیرو و واکسن و اعتبار صحبت نمیکنه.واکسنهای وارداتی تب برفکی بسیار گران ونیز حجمشان خیلی کمه .آش انقدر شور شده که مراکز بخش خصوصی بجای در آمد بعلت حجم کم واکسن کلی متضرر شده اند.واقعا آفرین بر وزیر بهداشت که چطور پشت بخش دولتی وخصوصی ایستاده.
نظر شما
ادامه