کد خبر: ۳۱۹۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

حکیم مهر - «دکتر محمدحسن اصغری» در خبرگزاری مهر نوشت:

۱۴ مهر روز ملی دامپزشکی ست. زحمات دامپزشکان کشور همچون خورشید پشت ابر است! همانطور که خورشید منبع نور و غلبه بر تاریکی ست، همچنان ناپیداست!

این خورشید ناپیدا بر حوزه‌های مختلفی از جمله بهداشت و سلامت، درمان و تحقیقات روشنایی می بخشد. کافی ست به سفره غذای جامعه دقت کنید تا به اهمیت دامپزشکی پی ببرید! از لبنیات تا بسته بندی مواد غذایی پروتئینی و غیرپروتئینی در گرو نظارت دکترهای دامپزشک است. حوزه کاری دامپزشکی از سلامت جسم (غذای سالم) تا سلامت روح و روان (درمان حیوان خانگی و خیابانی) انسان گسترده است. نظارت بر دام سالم برای تولید غذای سالم با هدف انسان سالم عرصه‌ی دامپزشکی برای سلامت جسمی انسان است و از طرفی کاهش درد و رنج حیوانات در جهت تسکین روح جامعه است.

حضور دامپزشکان در حوزه‌ی تحقیقات و تولید فرآورده‌های دارویی کشور از جمله دانشکده‌های دامپزشکی تا مراکز تحقیقاتی مختلف در کشور با هدف تولید دانش دامپزشکی و کمک به پزشکان جامعه نیز در جهت ضمانت سلامت جسمی و کاهش درد و آلام حیوان و انسان است.

حضور دامپزشکان از فارم های پرورش و آزمایشگاه‌های طبی تشخیصی تا حضور به عنوان ناظران بهداشتی مراکز کشتار، بسته بندی و عرضه آن‌ها در فروشگاه ها در جهت ضمانت سلامت جسمی انسان است.

حضور دامپزشکان در حوزه‌ی شناخت، پیشگیری و درمان بیماری های حیوانات خانگی از جمله بیمارستان‌ها و کلینیک های مختلف دامپزشکی در سطح شهرها با هدف حیوان خانگی و شهری سالم در جهت ضمانت سلامت روح و روان انسان است.

این روز تنها برای ستایش شغل دامپزشکی نیست بلکه روز یادآوری و ستایش گمشده‌ی این روزهای ما یعنی حس مسئولیت و مهربانی ست زیرا کسی که بدون هیچ چشم داشتی برای التیام درد حیوانات بی زبان دل می سوزاند بدون شک مهربانترین انسان‌هاست.

روز ۱۴ مهر برای آشنایی و ستایش زحمات این خورشید ناپیداست! وجود این خورشید با سلامت جامعه گره خورده است! آفتابی که ظلمات جهل و بدی را به روشنایی علم و سلامت تبدیل می کند بدون هیچ چشم داشتی!

چنین روزی بر تمامی دامپزشکان ایران عزیز مبارک
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
0
1
۱۴مهر روز ملی دامپزشکی روز همه رده های دامپزشکی است وبر همه رده های فعال در این صنف مبارک
نظر شما
ادامه