کد خبر: ۳۱۹۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: مخاطبان سازمان دامپزشکی همه مردم ایران هستند که انواع فراورده های خام دامی را با اطمینان خاطر مصرف می کنند، لذا مخاطبان حوزه دامپزشکی فقط دامدار، مرغدار، آبزی پرور و زنبوردار نیست .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر قاسم رضاییان زاده» روز پنجشنبه در «همایش روز دامپزشکی» در مشهد افزود: کارکنان سازمان دامپزشکی در تمامی مرزهای کشور از نقطه صفر مرزی تا دیگر مناطق برای حفظ سرمایه دام و طیور و پیشگیری از انتقال بیماریها حضور فعال دارند.

وی به اهمیت اقدامات دامپزشکی در کنترل بیماریها اشاره و بیان کرد: خطر سایر بیماریهای مشترک بین انسان و دام مانند شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، هاری و تب مالت همواره وجود دارد.

معاون سازمان دامپزشکی ادامه داد: مهار و کاهش بیماریهای مشترک، بیماریهای خطرناک در بین دامها، طیور و آبزیان اهمیت خدمات دامپزشکی را در تامین سلامت جامعه و همچنین حفظ سرمایه اقتصادی سرمایه گذاران این حوزه بیش از پیش روشن می سازد.

وی گفت: با شیوع بیماریهایی مانند آنفلوانزای حاد پرندگان و یا تب برفکی تمامی سرمایه و زندگی سرمایه گذاران در صنعت طیور و دامداری در معرض خطر قرار می گیرد.

دکتر رضاییان زاده افزود: خراسان رضوی با توجه به مرزهای شرقی و شمال شرقی با کشورهای همسایه یکی از استانهای پر خطر در زمینه بیماری دامی تب کریمه کنگو شناخته شده است.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نا شناس
|
United States of America
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
0
0
بله جناب دکتر رضائیان فقط دامپزشکان بخش خصوصی نامحرمند.
ناشناس
|
Finland
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
0
بخورید خمیرمرغ
نظر شما
ادامه