کد خبر: ۳۱۹۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: تولیدات گوشتی ارگانیک را در استان شروع کرده ایم که انتظار می‌رود در آینده ای نزدیک، به فرآورده های ارگانیک برسیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر سهراب عاقبتی» از تولید دو هزار و 250 تن گوشت مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک طی شش ماه نخست امسال در استان خبر داد.

وی گفت: در حال حاضر، تولید فرآورده ارگانیک مرغ در کشور و گیلان نداریم، اما رسیدن به تولیدات گوشتی ارگانیک را در استان شروع کرده ایم که انتظار می‌رود در آینده ای نزدیک، به فرآورده های ارگانیک برسیم.

عاقبتی در ادامه سخنانش با اشاره به شعار امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: با توجه به اینکه پرورش دام در گیلان به صورت بومی و سنتی است، دامپزشکی استان تلاش می کند با نظارت و انجام دقیق وظایف محوله، در جهت پیشگیری از تلفات دام و سلامت آن ها جلوی ضرر و زیان دامداران را بگیرد.

وی با بیان اینکه تمامی کشتارگاه های سنتی استان به منظور رعایت بهداشت و سلامت کشتار دام تعطیل شده، گفت: سه کشتارگاه صنعتی در غرب (تالش)، مرکز (جاده سراوان) و شرق (لنگرود) گیلان جانمایی شده و در حال فعالیت است.

وی تصریح کرد: طی شش ماه گذشته، از این کشتارگاه ها حدود 10 هزار تن گوشت قرمز استحصال شده است.

عاقبتی تاکید کرد: لزومی به داشتن هر شهرستان به یک کشتارگاه نیست؛ چراکه احتمال انتقال بیماری ها و غیر بهداشتی شدن در زمان حمل و جابجایی آنها وجود دارد و کشتار به صورت کنونی موجب ارتقای سلامت مردم می شود.

وی اطلاعات لازم از جمله زمان و محل کشتار را از جمله مزایای کشتار صنعتی اشاره کرد و گفت: با کشتار به صورت صنعتی، حقوق مصرف کننده بیش از پیش رعایت می شود.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Armenia
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
0
ما که نفمیدیم
دکتر عباسی اعلام کرده:با کسی که ادعای تولید مرغ ارگانیک دارد برخورد می کنیم؟؟؟سازمان دامپزشکی هیچ پروانه‌ای برای تولید مرغ ارگانیک در کشور صادر نکرده و ما اگر ببینیم یا بشنویم که کسی چنین ادعایی کرده است، با او برخورد خواهیم کرد.
مدیرکل گفت: تولیدات گوشتی ارگانیک را در استان شروع کرده ایم
یک دامپزشک بخش خصوصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
0
تولیدات ارگانیک در شرایط کشور ما بیشتر به یک شوخی شبیه است.
نظر شما
ادامه