کد خبر: ۳۱۹۸۳
 
 

مراسم بزرگداشت 14 مهر ماه روز ملی دامپزشکی با حضور «مهندس قیاسی» معاون هماهنگی امور اقتصادی، توسعه و مدیریت منابع استانداری همدان، «مهندس حسینی» فرماندار شهرستان رزن، «دکتر رسولی» مدیر کل دامپزشکی استان همدان، «دکتر بهرامی» رئیس نظام دامپزشکی استان، «مهندس رضوانی جلال» رئیس سازمان جهاد کشاورزی و روسای اداری و ستادی و روسای ادارات شهرستان و کارکنان ادارات دامپزشکی استان در اداره کل دامپزشکی استان همدان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، «مهندس قیاسی» معاون هماهنگی امور اقتصادی، توسعه و مدیریت منابع استانداری همدان ابتدا ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر را تسلیت گفت و در ادامه 14 مهر ماه روز ملی دامپزشکی را به کارکنان زحمتکش دامپزشکی استان تبریک گفت.

وی در ادامه افزود: وجود مسائلی از قبیل اعتماد شهروندان در جهت مراحعه به مراکز عرضه، سلامت مواد غذایی دامی و حصول اطمینان از مصرف این مواد در منازل توسط خانواده ها، خود گواه زحمات فراوان پرسنل گمنام دامپزشکی استان می باشد.

وی کار دامپزشکان را به مانند جهاد رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل تشبیه کرد و از رشادت های رزمندگان اسلام در جبهه های 8 سال دفاع مقدس و رشادت های مدافعان حرم در سوریه و عراق گفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی، توسعه و مدیریت منابع استانداری همدان در پایان پرسنل دامپزشکی را خدمتگزاران خاموش و مسئولین امنیت غذایی جامعه دانست و از کلیه زحمتکشان عرصه دامپزشکی که با خطر انداختن سلامت خود سلامت جامعه را تضمین می کنند تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه مراسم «مهندس رضوانی جلال» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان 14 مهر ماه را روز سربازان و فرماندهان جبهه تامین امنیت غذایی در جامعه دانست و گفت: دامپزشکی در خط اول مبارزه با بیماری های دامی می باشد و اگر تلاش های این سربازان گمنام امنیت غذایی نباشد، بروز خیلی از بیماری ها در جامعه باعث بروز مشکلات فاجعه باری می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر دامپزشکی نبود چه می شد، گفت: فعالیت های دامپزشکی در تحقق شعار ها و فعالیت های نظام سلامت بسیار موثر می باشد.

مهندس رضوانی جلال دامپزشکی را در اقتصادی شدن تولیدات بسیار موثر دانست و گفت: دامپزشکی با کنترل بیماری ها در دام و اشاعه راه های مناسب برای تولید و پرورش دام در تولید و اشتغال نقش مهمی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در استان همدان کمبود اعتبار لازم در قسمت های مختلف کشاورزی بخصوص دامپزشکی را بسیار محسوس دانست و گفت: لازم است در بحث های کلان کشوری و استانی مسئولین نگاه بهتری به دامپزشکی داشته باشند.

در ادامه جلسه «مهندس حسینی» فرماندار رزن که خود از جامعه دامپزشکی می باشد، روز دامپزشکی را به تمام خدمتگزاران عرصه دامپزشکی تبریک گفت و در ادامه افزود: همانطور که در دین اسلام و کتاب آسمانی قرآن آمده است انسان باید به غذای خود توجه ویژه نماید، لذا شعار دامپزشکی "دام سالم، غذای سالم، انسان سالم" در تحقق همین امر می باشد.

وی در ادامه تداوم زندگی روستایی را وابسته به دام و پرورش آن در روستاها دانست گفت: مبارزه با 840 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام حساسیت بسیار بالای کار دامپزشکی را نشان می دهد.

فرماندار شهرستان رزن اطلاع رسانی به مردم را در افزایش سطح بهداشت عمومی و کنترل بیماری ها بسیار موثر دانست گفت: همراهی مردم و روستاییان در قسمت های مختلف بخصوص رعایت مسائل بهداشتی و کنترل بیماری های دامی می تواند دامپزشکی را در رسیدن به اهداف خود کمک شایانی نماید.

 

«دکتر رسولی» مدیر کل اداره دامپزشکی استان همدان در این مراسم ابتدا ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش گفت14 مهر ماه فرصتی است که از زحمات، مرارت‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه همکارانم در اداره‌کل دامپزشکی استان همدان در بخش‌های مختلف فنی و پشتیبانی تشکر و قدردانی نمایم .

دکتر رسولی سخنان خود را با شعار "دامپزشکی، سلامت، توسعه پایدار" آغاز کرد و در ادامه به توفیقات بدست آمده در قسمت فنی و اداری طی سه سال اخیر اشاره کرد و دامپزشکی را وکیل مدافع مردم در عرصه بهداشت مواد خام دامی دانست.

در ادامه «حجت الاسلام رسولی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان همدان ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلای اسلامی، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم بخصوص شهید سرلشگر همدانی گفت: به کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی دام در سالهای گذشته به تصویب رسید.

وی افزود مسئولین باید به دامپزشکی و نقش آن در زندگی نگاه ویژه تر و جدیدی داشته باشند.

در ادامه دکتر بهرامی رئیس نظام دامپزشکی استان همدان، چهاردهم مهرماه روز ملی دامپزشکی به تمام همکاران در دامپزشکی استان وتمامی خدمتگزاران عرصه دامپزشکی تبریک و تهنیت گفت و در ادامه در قالب نمایش پاورپوینت مجموعه اقدامات سازمان نظام در استان همدان را برای حضار تشریح کرد.

وی کمک به بکارگیری مسئولین فنی رستوران ها،برگزاری دوره های آموزشی مفید برای اعضاء، اعطای وام های مناسب و ... را از جمله فعالیت های نظام دامپزشکی در استان خواند و سیاست نظام دامپزشکی استان را تمرکز برای کنترل بخش خصوصی و واگذاری فعالیت های غیر حاکمیتی را به این بخش دانست.

در پایان مراسم از چند تن از بازنشستگان و کارمندان نمونه اداره کل دامپزشکی استان همدان با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

 
 
نظر شما
ادامه