کد خبر: ۳۱۹۹۰
رئیس شورای نظام دامپزشکی استان خراسان‌ رضوی:
«دکتر احمد شریعتی» افزود: دستورالعمل این قانون از اوایل سال ابلاغ شده اما هنوز به طور کامل اجرا نمی‌شود و تنها تعداد محدودی از کارفرمایان همکاری کرده و این قانون را اجرایی می‌کنند ...
 

حکیم مهر - رئیس شورای نظام دامپزشکی خراسان رضوی گفت: طبق ماده 19 آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی وابستگی مالی مسوولین فنی بهداشتی به کارفرمایان در مراکز تولیدی دامی قطع می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر احمد شریعتی» با اشاره ابلاغ دستورالعمل اجرایی ماده 19 آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی اظهار کرد: هدف از تصویب این آیین‌نامه قطع ارتباط مالی بین کارفرما و مسوولین فنی بهداشتی است.

وی با بیان اینکه در این آیین‌نامه دستورالعمل‌ها و تعرفه‌ها آماده شده است، ادامه داد: مبنای تعیین این دستورالعمل‌ها به گونه‌ای است که سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی با همکاری کارفرمایان و مسوولین فنی بهداشتی اقدامات لازم را انجام دهند. در این آیین‌نامه برای نظارت هرچه بیشتر و دقیق‌تر مسوولین فنی بهداشتی به کار تولیدکنندگان و عدم سوء‌استفاده آن‌ها از این افراد است. همچنین وابستگی مالی مسوولین فنی بهداشتی به کارفرمایان دیگر قطع می‌شود.

رئیس شورای نظام دامپزشکی خراسان رضوی افزود: متاسفانه کارفرمایان در اجرای این آیین‌نامه در مواردی استنکاف کرده‌اند که مشکلاتی را ایجاد کرده و موجب شده‌ تا پرونده نیمه تمام باقی بماند. کارفرمایان باید برای همکاری با سازمان دامپزشکی توجیه شوند.

شریعنی یادآور شد: دستورالعمل این قانون از اوایل سال ابلاغ شده اما هنوز به طور کامل اجرا نمی‌شود و تنها تعدادی محدود از کارفرمایان همکاری کرده و این قانون را اجرایی می‌کنند، این در حالی است که تا زمانی که آیین‌نامه جدیدی نیامده باید این قانون اجرا شود.

وی عنوان کرد: طبق این قانون که قطع ارتباط مالی میان کارفرمایان و مسوولین فنی بهداشتی صورت می‌گیرد دیگر قرار نیست کارفرمایان به بازرسان حقوق دهند و در کیفیت کار آنها تاثیر گذار باشند و شان و منزلت آنان حفظ می‌شود. کارفرمایان باید حقوق بازرسان را به یک حساب مشخص واریز کرده و حقوق مسوولین بهداشتی از این حساب توسط سازمان نظام دامپزشکی پرداخت شود.

رئیس شورای نظام دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سازمان نظام دامپزشکی وظیفه اجرای طرح را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: مسائل در حال پیگیری بوده و به همین منظور مکاتباتی انجام شده است.

شریعتی در خصوص حقوق‌ عقب افتاده مسوولین فنی بهداشتی تصریح کرد: کارفرما موظف است بر مبنای قرار داد حقوق بازرسانی که قرارداد داشته‌اند را پرداخت کند. بازرسان نباید بدون قرار داد سرکار بروند و باید با هماهنگی سازمان دامپزشکی نسبت به انعقاد قرار داد، اقدام کنند.

 
 
نظر شما
ادامه