کد خبر: ۳۲۰۰۰
 
 

دولت کانادا مبلغی معادل 690 هزار دلار (466 هزار یورو) به پرورش دهندگان طیور ایالت کبک این کشور کمک کرده است تا این ایالت استفاده از آنتی بیوتیک ها را در صنعت طیور متوقف کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ITPNews ، مرکز تحقیقات در زمینه طیور دانشکده علوم دامپزشکی دانشگاه مونترئال، استراتژی های جایگزین و تاثیر آن بر عملکرد گله ها را ارزیابی خواهد کرد.

پژوهش اخیر در مورد مقاومت آنتی بیوتیکی بر اساس پروژه ای انجام شده است که پیش تر در این باره به تحقیق پرداخته بود. سازمان کشاورزی و غذای کانادا بر روی این پروژه سرمایه گذاری کرده است و به دنبال راه حل هایی برای صنعت طیور در زمینه مقاومت آنتی بیوتیکی است.

اعضای سازمان پرورش دهندگان طیور کبک شامل 814 پرورش دهنده جوجه و بوقلمون می شود که سالیانه 725 میلیون دلار در فارم های خود کسب درآمد می کنند.

نگرانی روز افزون مصرف کنندگان

پی یر بروتن (Pierre Breton)، یکی از اعضای پارلمان بخش شفورد استان کبک، می گوید: دولت کانادا متوجه شده است که استفاده از آنتی بیوتیک ها در کشاورزی یکی از نگرانی های روز افزون مصرف کنندگان است. از آن جا که ایالت کبک به پژوهش های خود برای کاهش استفاده از آنتی بیوتیک ادامه می دهد و این کار به نفع سلامت عمومی است و موجب بهبود وضعیت پرورش دهندگان و تمام مردم کانادا می شود، دولت کانادا از کبک حمایت می کند.

وی در ادامه گفت: صنعت طیور کبک ملزم است تا شیوه کشاورزی مدرن را توسعه دهد و در عین حال استانداردهای رفاهی سخت و دقیق برای حیوانات را نیز رعایت کند. سلامت گله طیور و کیفیت محصولات برای مصرف کنندگان در اولویت قرار دارند. ما با همکاری مرکز پژوهش در زمینه طیور مراحل ضروری برای حفظ و بهبود این اولویت ها را در تحقیقات در نظر می گیریم.

 
 
نظر شما
ادامه