کد خبر: ۳۲۰۲۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
 
 

معاون بهداشت، آموزش و توسعه سازمان نظام دامپزشکی کشور فشارهای وارده از سوی کارفرمایان را مهم‌ترین دلیل معطل ماندن اجرای ماده 19 آیین نامه نظارت بهداشتی دانست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان، «دکتر امیرعباس جعفری» در همایش روز ملی دامپزشکی که در جیرفت برگزار شد، گفت: صدور پروانه‌های خدمات دامپزشکی به نظام دامپزشکی کشور محول شده است.

معاون بهداشت، آموزش و توسعه نظام دامپزشکی ادامه داد: بر اساس این قانون، صدور مجوز داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها، مراکز مایه‌کوبی و بیمارستان‌های دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران بر عهده سازمان نظام دامپزشکی می باشد.

وی افزود: از زمان واگذار شدن مسؤولیت صدور مجوز های بهداشتی مراکز پرورشی دام وطیور به نظام دامپزشکی کشور در 4 سال اخیر بیش از 37 هزار پروانه بهداشتی صادر شده است.

وی از صدور 96 پروانه بهداشتی دامداری در منطقه جنوب استان توسط سازمان نظام دامپزشکی کشور خبر داد و تشریح کرد: با فعال شدن دفتر نظام دامپزشکی در جیرفت و اعضای نظام دامپزشکی و دامداران به صورت مستقل کارها در دفتر جیرفت انجام و از مراجعه به مرکز استان بی‌نیاز شدند.

وی با بیان اینکه آموزش دامپزشکان بخش خصوصی از عمده وظایف این سازمان می باشد عنوان کرد: در دوسال گذشته 5 دوره آموزشی برگزار شده است که حدود 100 نفر از این دوره ها استفاده کردند.

وی با ابراز گلایه از عمل نشدن به قانون قطع ارتباط مالی بین ناظر بهداشتی در مراکز فرآوری مواد خام دامی با کارفرما افزود: در اجرای این آیین‌نامه که در 13 آذر ماه سال 87 به تصویب هیأت وزیران رسیده، با مشکل مواجه هستیم.

معاون بهداشت، آموزش و توسعه سازمان نظام دامپزشکی افزود: بر اساس ماده 19 این آیین‌نامه، سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی باید زمینه استقلال ناظران بهداشتی از واحدهای تولیدی به لحاظ مالی را فراهم کنند

وی ادامه داد: نباید ناظر و منظور در یک جا جمع شوند و دامپزشکانی که به عنوان ناظرین بهداشتی فعال هستند نباید حقوق خود را از کارفرمایان دریافت کنند، بنابراین قانون‌گذار طبق ماده 19 آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی موضوع قطع ارتباط مالی را مطرح کرد که تاکنون این مهم عملیاتی نشده است.

جعفری فشارهای وارده از سوی کارفرمایان را مهم‌ترین دلیل معطل ماندن اجرای ماده 19 آیین نامه نظارت بهداشتی دانست.

معاون بهداشتی نظام دامپزشکی کشور اجرای ماده 19 را گامی موثر در راه نظارت کامل بهداشتی بر تولید محصولات و فراورده‌های خام دامی دانست.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
روژان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
0
0
با این حرفی که زدن معلوم میشه که کارفرمایان افراد بانفوذی هستند که نمیذارند این قانون اجرا بشه تا هرچی موادغذایی به درد نخور وفاسدی رو به خرده مردم بدن، بعد همه میگن چرا سرطان زیاد شده. خدارو خوش نمیاد بابت آشغال ازمردم پول بگیرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
نه اینکه نفوذ به معنای آنچنانی داشته باشند که اگر داشتند رای دیوان به نفع آنها تمام می شد مشکل بی .............ی سازمان دامپزشکی است که ریاستش معتقدند همه چیز باید بر مبنای قانون پیش بره ظاهرا ماده 19 قانون نیست در قاموس آقایون
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
0
0
با سلام. وقتی می دونیم کارفرما فشار وارد میکنه برای عدم اجرای این قانون خوب حتما منافع اش در عدم اجرای این قانونه و براش اونقدروقت و هزینه میگذاره که سازمان دامپزشکی زیر فشار می ره. و خیلی واضح مطرحش میکنه. خوب جناب مسئولین محترم سازمان دامپزشکی آیا شما در برابر این فشار ها اونقدر مقاومت کردید که نمایند گان کارفرمایان مقاومت سازمان در برابر این فشارها رو بین خودشون مطرح کنند؟! !
نظر شما
ادامه