کد خبر: ۳۲۰۳۰
امام جمعه همدان و نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:
«آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی» افزود: کار دامپزشکی علاوه بر اینکه یک شغل به حساب می‌آید، یک تکلیف شرعی فوق‌العاده جدی و سنگین نیز می‌باشد ...
 
 

حکیم مهر - مدیرکل و کارکنان دامپزشکی استان با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان همدان به مناسبت روز ملی دامپزشکی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، «دکتر محمودرضا رسولی» مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اتفاق جمعی از کارکنان اداره کل دامپزشکی استان به مناسبت روز ملی دامپزشکی با «آیت الله غیاث الدین طه محمدی» امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان همدان دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله محمدی امام جمعه همدان و نماینده ولی فقیه در استان همدان در این دیدار گفت: کار دامپزشکی علاوه بر اینکه یک شغل به حساب می آید یک تکلیف شرعی فوق العاده جدی و سنگین نیز می باشد که در ردیف نماز و روزه قرار می گیرد.

وی وظایف دامپزشکی را در تهیه غذای حلال برای شهروندان بسیار موثر دانست و گفت: این امر بسیار ارزشمند می باشد زیرا دین و سلامت مردم را حفظ می نماید.

امام جمعه همدان به فطرت پاک کارکنان دامپزشکی اشاره کرد و افزود: چون شغل دامپزشکی در تامین غذای سالم و حلال دست دارد و واجب خدا را انجام می دهد، به همین خاطر کارکنان دامپزشکی در روز قیامت سربلند می باشند.

آیت الله محمدی از مدیریت و کارکنان دامپزشکی استان تقدیر و تشکر کرد و برای آنان در راه رسیدن به اهداف سازمانی آرزوی موفقیت نمود.

در ابتدای این دیدار دکتر محمود رضا رسولی 14 مهر ماه روز ملی دامپزشکی را بهانه ای برای دیدار با امام جمعه همدان به عنوان رئیس ستاد غذای حلال دانست و گفت: دامپزشکی جزء ادارات زیر ساختی در بحث تامین بهداشت و اقتصاد جامعه می باشد.

وی در ادامه افزود: دامپزشکی استان سالانه حدود 8 الی 9 میلیون نوبت سر واکسیناسیون برای دام های استان انجام می دهد که خود تاثیر بسزایی در حفظ و حراست از سرمایه دهای دامی کشور دارد.

دکتر رسولی کل سرمایه های دامی کشور را حدود 130 هزار میلیارد تومان دانست و گفت: بزرگترین عامل تهدید کننده این سرمایه ها بیماری های دامی می باشد که کارکنان دامپزشکی جهت حفظ این سرمایه و تامین سلامت مواد غذایی خام دامی از هیچ کوششی دریغ نمی نمایند.

مدیرکل دامپزشکی استان یکی از دلایل مهم سکونت روستاییان در روستاها را وجود صنعت دام پروری دانست و افزود: وظیفه دامپزشکی استان حفظ و حراست از حدود 5 میلیون واحد دامی موجود در استان می باشد.

وی در ادامه به 23 میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان اشاره کرد و گفت: توسعه و تقویت صادرات به فرموده مقام معظم رهبری جزء وظایف تمامی دستگاه های اجرایی کشور از جمله دامپزشکی می باشد که باید از آن تبعیت کنیم.

دکتر رسولی در پایان گفت: دامپزشکی با پایش محصولات دامی موجود در بازار تولید و عرضه سلامت شهروندان را تامین می نماید که جا دارد در این جا از زحمات همکارانم در تمامی قسمت های فنی و اداری تشکر و قدر دانی کنم.

سپس «حجت الاسلام رسولی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان همدان با تسلیت ایام محرم و تسلیت سالروز شهادت سرلشکر همدانی روز ملی دامپزشکی را به کارکنان دامپزشکی استان تبریک گفت.

وی ضمن تشریح وظایف ناظرین ذبح شرعی به تصویب قانون نظارت ذبح شرعی اشاره و افزود: در کلیه کشتارگاه های دام و طیور استان ناظر ذبح شرعی مستقر و به روند ذبح شرعی کشتار نظارت می کنند.

 
 
نظر شما
ادامه