کد خبر: ۳۲۰۳۱
 

 «مهندس سید مهدی مقدسی» نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: کار دامپزشکی با وجود امکانات محدود و ماموریت های متنوع بسیار ارزشمند است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، «مهندس سید مهدی مقدسی» نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب  در مجلس شورای اسلامی، همزمان با هفته دامپزشکی و در نشست مسئولان دامپزشکی استان مرکزی اظهار داشت: کار دامپزشکی با وجود امکانات محدود و ماموریتهای متنوع بسیار ارزشمند است، اگر چرخه غذای سالم کنترل گردد ایجاد اطمینان در مردم میشود.

وی افزود: با وجود آسیبهایی که دام ها در کشورهای همسایه مانند عراق و افغانستان می بینند و نظارت کافی در آنجا وجود ندارد، مشکل ما را در کشور دو چندان می کند؛ بنابراین بایستی هم داخل کشور و هم در مرزها تردد دام و بیماری های دامی را کنترل کنیم.

وی با اشاره به این مسئله افزود: هنوز خدمات دامپزشکی برای مسئولین حائز اهمیت نیست و متاسفانه فرهنگ پیشگیری در حوزه دام و آبزیان جا نیفتاده است و دامداران بعد از آسیب به اهمیت پیشگیری پی می برند. همچنین عدم حمایت و پرداخت یارانه به تولید کنندگان دام و طیور، متاسفانه هزینه های درمان و پیشگیری را زیاد می کند و عدم حمایت از تولید کنندگان باعث تحمیل مشکلات به دامپزشکی می شود و چنانچه از تولید حمایت شود دامداران و مرغداران ضوابط بهداشتی را بهتر رعایت می کنند.

وی تصریح کرد: دامپزشکی بایستی با همه بخش‌ها مانند محیط ‌زیست و شهرداری تفاهم‌نامه و توافق‌نامه امضا کند و آن را به مرحله عمل برساند تا به محیط‌زیست آسیب نرسد و این کار به تنهایی صورت نمی‌پذیرد.

وی همچنین به اهمیت آموزش در زمینهٔ دامپزشکی تأکید نموده و افزود: آموزش و استفاده از ظرفیت‌های مردمی بایستی مورد توجه قرار گیرد، آموزش باید در اولویت باشد و عدم آشنایی با آموزش در زمینه بهداشت مواد غذایی تبعاتش برای دولت و کشور است.

مهندس مقدسی در پایان به اهمیت صادرات در این بخش تأکید نموده و افزود: برای رشد اقتصاد و رشد صادرات و اطمینان خاطر دادن به بازار هدف برای توجه به بازار بایستی به سازمان دامپزشکی توجه ویژه گردد و اگر دنبال صادرات و بازارهای جدید برای کشور هستیم، یکی از بهترین مسیرهای اطمینان‌بخش دامپزشکی است.
 
 
نظر شما
ادامه