کد خبر: ۳۲۰۴۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
استاندار آذربایجان شرقی:
«اسماعیل جبارزاده» افزود: درگذشته نسبت به حضور دامپزشک‌ها در مقوله سلامت انسان‌ها به حد کافی بهایی داده نمی‌شد، اما سلامت انسان‌ها در گرو همکاری و دقت بیشتر دامپزشک‌ها است ...
 
 

حکیم مهر - استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: قاعدتاً هر چقدر مردم نسبت به مقابله با بیماری‌ها آگاهی بیشتری داشته باشند، مطمئناً در بخش نظارت با ما همراهی خواهند کرد چراکه بهترین ناظرها همین مردم هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «اسماعیل جبارزاده» در دیدار با مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: انصافاً باوجود مشکلات پیش‌آمده و شیوع بیماری‌ها، اداره کل دامپزشکی با تلاش‌های خود کارنامه قابل‌قبول و ارزشمندی را ارائه کردند و البته مهم‌ترین مسئله این است که عملکرد را به‌صورت علمی بررسی کنیم.

برخی‌ها از روی حب و بغض مطالبی را مطرح می‌کنند

استاندار آذربایجان شرقی، ادامه داد: اینکه برخی‌ها از روی حب و بغض مطالبی را مطرح می‌کنند، می‌تواند انگیزه‌ای باشد تا ضعف‌ها و نقاط قوت خود را شناسایی کنیم و نباید از انتقادها ترس و ابایی داشته باشیم، طبیعی است کسی که کارنکرده باید بترسد و طبیعتاً وقتی کاری انجام می‌شود نقاط ضعف و قوت هم وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: مهم این است تا نقاط قوت و ضعف‌ها را شناسایی‌ کرده و متناسب با آن نقاط قوت و ضعف برنامه‌ریزی کنیم، برنامه‌ای رو به رشد و هرسال بایستی نسبت به سال قبل ویژگی کامل داشته و نشانگر تکامل برنامه‌ها باشد.

سلامت انسان‌ها در گرو همکاری و دقت بیشتر دامپزشک‌ها است

جبارزاده، ادامه داد: درگذشته نسبت به حضور دامپزشک‌ها در مقوله سلامت انسان‌ها به حد کافی بهایی داده نمی‌شد، اما سلامت انسان‌ها با توجه به وجود بیماری‌های مشترک بین انسان و دام درگرو همکاری و دقت بیشتر دامپزشک‌ها هست.

وی تأکید کرد: اگر امروز در استان در کنار امنیت که بزرگ‌ترین نعمت است شاهد نعمت دوم یعنی سلامت هستیم، بخشی از این مسئله مدیون تلاش‌های دامپزشکان بوده و جا دارد بیش از این به این مسئله توجه شود.

لزوم حضور متخصصان دامپزشکی در جلسات بخش سلامت استان

استاندار آذربایجان شرقی، ادامه داد: معتقدیم هر برنامه‌ای که برای دستگاه‌ها در بخش سلامت استان نوشته می‌شود حتماً باید پای ثابت جلسات باشند که یک بخش حضور متخصصان امر دامپزشکی در بحث بیمارهای مشترک بین انسان و دام و همچنین در مسئله سلامت مواد غذایی است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی شعار سلامت مواد غذایی از مزرعه تا سفره را مطرح می‌کنیم، بخش عمده نظارت بر این مسائل بر عهده دامپزشک‌ها است.

همیشه پشت شایعات غیرعلمی افرادی وجود دارند که سعی دارند محصولات خود را بفروشند

جبارزاده، در ادامه با اشاره به بروز برخی شایعات در مورد سلامت مواد غذایی، بیان کرد: نباید بگذاریم در جامعه افرادی که می‌خواهند برای فروش محصولات خود تبلیغات نادرستی را پیش بگیرند، همیشه پشت شایعات غیرعلمی افرادی وجود دارند که سعی دارند محصولات خود را بفروشند.

تاکید بر توجه به مباحث علمی در اداره کل دامپزشکی استان

وی، با تأکید بر اینکه علی‌القاعده در کنار همه مسائل نظارت جزو وظایف همیشگی اداره کل دامپزشکی است که باید باشد و در کنار آن مباحث علمی نیز باید وجود داشته باشد، ادامه داد: در برخی کشورها برای هر بیماری انستیتویی وجود دارد که در طول سال بیماری‌های مشخصی را رصد می‌کنند تا آمادگی لازم را برای مقابله و کنترل بیماری‌های داشته باشند با توجه به این مسئله اداره دامپزشکی استان نیز با همکاری دانشگاه‌ها در این خصوص می‌توانند همکاری مستمر علمی را ترتیب دهند.

وی اضافه کرد: این امر می‌تواند در قالب پروژه‌ها و پایان‌نامه‌های مشترک انجام شود تا نسبت به استان، بیماری‌ها و سویه‌ها مختلف بررسی شود و البته با جمع‌آوری تجارب سال‌های گذشته در قالب یک مرجع می‌توان در این مسیر نیز بهره‌مند شد.

جبارزاده، افزود: اگر اقدامات اجرایی پشتوانه علمی نداشته باشند قاعدتاً در اجرا با مشکل مواجه شده و موفق نخواهد بود، بخصوص در مسائل همچون دامپزشکی و بر این اساس هر تصمیم که گرفته می‌شود باید پشتوانه علمی داشته باشد.

وی با تأکید بر رصد بیماری‌ها و سویه‌های مختلف در راستای پیشگیری و ارائه برنامه‌های مناسب برای مقابله با اتفاقات، گفت: مهم‌ترین مسئله وجود یک گروه علمی است تا ضمن پیش‌بینی از قبل برای مقابله و کنترل حوادث و اتفاقات و آماده باشیم تا خودشان را به ما تحمیل نکنند.

به‌عنوان استانداری در کنار اداره کل دامپزشکی هستیم

استاندار آذربایجان‌شرقی، بابیان اینکه، به‌عنوان استانداری در کنار اداره کل دامپزشکی هستیم و سیاست هم‌افزایی و همکاری را ادامه خواهیم داد، ادامه داد: همیشه در مقابله با اتفاقات باید یک‌قدم جلوتر باشیم تا بتوانیم بیماری‌ها را کنترل کنیم و با توجه به این مسئله آمادگی داریم با حضور بخش مدیریت بحران سناریوهای مختلفی پیش‌بینی کنیم تا به‌محض مشاهده اولین علائم برنامه‌ها اجرا شود.

وی با تأکید بر تدوین سناریوها و برنامه‌های آماده برای مقابله با بیماری‌ها، خاطرنشان کرد: حتی در راستای اجرای سناریوها می‌توانیم مانورهایی را نیز اجرا کنیم تا بتوانیم عملکرد ادارات را ارزیابی کنیم، به‌طورکلی باید از عملکردهای روتین و روزمرگی فراتر رویم تا بتوانیم در بخش سلامت به‌خوبی ایفای نقش کنیم و ان‌شاءالله بتوانیم در آینده ارتقای خدمات را بیش از این افزایش دهیم.

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
0
0
جناب آقای استاندار ومدیر کل محترم دامپزشکی ، آیا انصاف است واکسن تب برفکی وتال ترکیه را که شرکت رازی تحت عنوان روناک تولید میکند وهر دو دارای تحت سویه ی A15 میباشند ،اتحادیه ی دامداران ایران به قیمت 65000 تومن وارد کرده وبه قیمت 300 هزار تومن بفروشند؟در حالیکه واکسنهای ترکیه از نظر حجمی کم پر شده ومصداق بارز گرانفروشی وکم فروشی میباشند. ویل اللمطففین.آذربایجان شرقی که به عنوان یکی از استانهای پایلوت در اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است ،شایسته است این موضوع را به گوش مسئولین مخصوصا رئیس سازمان دامپزشکی کشور برساند.ممنون از استاندار محترم.
ناشناس
|
Canada
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
0
0
جواب شما در صحبتهاي جناب استاندار موجود است. .................................................؟!!
همکار اداری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
0
0
از تلاشهای شبانه روزی مدیرکل محترم بسیار تشکر میکنم. تا بحال دامپزشکی این وضعیت را بخود ندیده بود. درود بر دکتر بهداد عزیز
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
0
درود بر این استاندار باسواد و کاردان و فهیم
نظر شما
ادامه