کد خبر: ۳۲۰۴۳
 

مدیریت بحران استانداری اردبیل اعلام کرد که هیچ گونه نگرانی در زمینه بهداشتی و سالم بودن آب شرب شهر اردبیل وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تابناک، «مسعود امامی یگانه» مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل در بازدید اعضای ستاد مدیریت بحران استان از سد و تصفیه‌خانه یامچی در اردبیل اظهار داشت: با استفاده از سیستم‌های پیشرفته و خودکار کیفیت آب شرب این سد به صورت شبانه‌روزی رصد و کنترل می‌شود و با انجام اقدامات لازم در این حوزه آبی سالم و بهداشتی برای استفاده مردم اردبیل ارائه می‌شود.

وی تصفیه‌خانه یامچی را یکی از مجهزترین و پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های سطح کشور دانست و بیان کرد: فرایند تصفیه آب در این مرکز به مدرن‌ترین روش انجام می‌شود و هیچ گونه نگرانی در زمینه بهداشتی و سالم بودن آب شرب شهر اردبیل وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با اشاره به هزینه بالا و چرخه طولانی تامین آب شرب در تصفیه‌خانه تصریح کرد: از میزان هزینه‌های تصفیه و تامین آب شرب تنها 15 درصد از مردم اردبیل دریافت می‌شود و انتظار می‌رود مردم استان در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب و جلوگیری از هدررفت آن اهتمام جدی داشته باشند که این امر نیازمند فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی درست و صحیح است.

امامی یگانه در مورد مرگ ماهیان کاراس در سد یامچی افزود: این امر که در ماههای گذشته در سد یامچی اتفاق افتاده به دلیل قدرت تکثیر بالای ماهیان کاراس و افزایش جمعیت آنها و تجمع در مخزن بوده که دستگاه‌های دخیل در این حوزه نسبت به جمع‌آوری لاشه‌های ماهیان در مخزن سد یامچی اقدام کرده‌اند.

وی گفت:‌ در حال حاضر هیچ گونه نگرانی در زمینه کیفیت آب شرب این سد وجود ندارد چرا که آزمایشهای مختلفی در این زمینه انجام شده و مشخص شده که مرگ این ماهیان هیچ تاثیری در کیفیت آب سد نداشته است و برای از بین رفتن این مشکل آب منطقه‌ای، دامپزشکی و محیط زیست استان در زمینه صید این ماهیان اقدام می‌کنند تا تعادل جمعیتی این گونه جانوری ایجاد شود.

 
 
نظر شما
ادامه