کد خبر: ۳۲۰۵۵
مرکز قم
 

مرکز پرورش و تکثیر حیوانات آزمایشگاهی در محل دانشکده های پزشکی و علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی قم با حضور مدیر کل توسعه تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به بهره برداری رسید  .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری آنا، معاون پژوهش و فناوری واحد قم هدف از گسترش این مرکز را تامین نیاز محققین دانست و گفت: از آنجایی که تحقق هر پژوهش میدانی صحیح نیازمند دسترسی به تسهیلات مناسب کار با حیوانات آزمایشگاهی و از همه مهمتر حیواناتی سالم است، مرکز تکثیر و پرورش حیوانات آزمایشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با هدف تامین نیاز محققین به حیوانات آزمایشگاهی در سطح استان و کشور جهت انجام پژوهش های مرتبط تاسیس شده است.

 «دکتر محبوبه سادات شریف» خاطرنشان کرد: همزمان با بازدید مدیر کل توسعه تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از واحد قم مرکز پرورش و تکثیر حیوانات آزمایشگاهی در فضایی با وسعت 200 متر مربع و دارای 6 اتاق شمال اتاق تکثیر، اتاق پرورش موش های سوری و - رت، اتاق کارشناس مرکز، اتاق شستشو و اتاق قرنطینه به بهره برداری رسید .

وی افزود: با توجه به پتانسیل موجود در بخش تحقیقات و تجهیزات آزمایشگاهی واحد قم و وجود اعضای هیات علمی امکان ارائه خدمات تحقیقاتی جهت دانشجویان بویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی تسهیل خواهد شد .

 در حاشیه افتتاح مرکز پرورش و تکثیر حیوانات آزمایشگاهی، دکتر علیرضا ایرانبخش مدیر کل توسعه تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از آزمایشگاه های آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی واحد قم بازدید به عمل آورد .

 
 
نظر شما
ادامه