کد خبر: ۳۲۰۶۸
سگ
 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با تأکید بر این‌که شایعه کشتار سگ‌های ولگرد توسط شهرداری کرج به هیچ وجه صحت ندارد، گفت: پارسال 4000 سگ بلاصاحب از سطح شهرکرج جمع‌آوری شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «مجتبی اسکندری» اظهار کرد: شهرداری کرج سال‌هاست نسبت به کشتار سگ‌ها و سایر حیوانات ولگرد اقدام نمی‌کند بلکه واحد امحای حیوانات این شهرداری اقدام به جمع‌آوری و زنده‌گیری می‌کند.

وی افزود: کلانشهر کرج اولین شهری است که اقدام به ایجاد پناهگاه حیوانات بلاصاحب کرده است و شایعه از بین بردن سگ‌های ولگرد توسط شهرداری کرج صحت ندارد و علیرغم تصور انجمن‌های حمایت از حیوانات که بر کشتار این سگ‌ها اصرار دارند، مأموران این سازمان بر اساس شیوه‌نامه سازمان شهرداری‌های کل کشور مبنی بر زنده‌گیری این سگ‌ها عمل می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: پارسال 4000 سگ ولگرد از سطح شهر کرج جمع‌آوری شد که همگی به پناهگاه سگ‌های بلاصاحب منتقل شدند.

اسکندری تصریح کرد: این پناهگاه در مساحتی بالغ بر 7000 متر مربع در مرکز «حلقه دره» کرج راه‌اندازی شده است و در آن بحث عقیم‌سازی، غذادهی، غربالگری و معاینه این سگ‌ها توسط دامپزشک صورت می‌گیرد.

وی در ادامه به مشکل رهاسازی سگ‌های ولگرد شهرهای اقماری البرز اشاره کرد و گفت: متأسفانه شهرهای اقماری این استان چون فاقد پناهگاه هستند گاهی سگ‌های بلاصاحب خود را در اطراف شهرکرج رها می‌کردند که با انعقاد یک تفاهم‌نامه همکاری، آن‌ها این سگ‌ها را زنده‌گیری و به پناهگاه کرج تحویل می‌دهند.

این مسئول از مردم خواست در صورت مشاهده حیوانات ولگرد با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند تا بلافاصله شکایت شهروندان ثبت و پرونده تشکیل و مشکل به‌صورت سیستماتیک پیگیری و برطرف شود.

 
 
نظر شما
ادامه