کد خبر: ۳۲۰۸۱
 

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی با اشاره به فرارسیدن روز جهانی غذا گفت: روند رشد بیماری‌هایی منتقل‌شده از غذا به انسان در جامعه جهانی رو به افزایش است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، «دکتر علیرضا رفیعی پور» مدیرکل این مجموعه عنوان داشت: تاکنون بالغ بر ۳۰۰ نوع بیماری منتقل‌شده از غذا به انسان شناسایی‌شده که این رقم روزبه‌روز در حال افزایش است بنابراین تهیه، نگهداری و مصرف مواد غذایی نیاز به آموزش دارد.

وی با بیان اینکه دام سالم با خود غذا و انسان سالم را به دنبال دارد، تصریح کرد: بیش از نیمی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، بیماری‌های انسانی به شکل عام را تشکیل می‌دهد که به شکل خاص‌تر 70 درصد بیماری‌های نو پدید نیز مشترک بین انسان و دام هستند.

دکتررفیعی‌پور، با اشاره به اینکه بیش از 300 نوع بیماری از غذا به انسان منتقل می‌شود، گفت: این روند بیماری‌ها در حال افزایش بوده و بسیاری از مشکلات گوارشی و سرطانی را برای انسان‌ها به وجود می‌آورد.

وی تاکید کرد: نظارت بهداشتی بر تمامی مراحل نگهداری، بسته‌بندی، توزیع و عرضه تولیدات دامی از مهمترین دغدغه‌های سازمان دامپزشکی کشور است.

مدیر کل دامپزشکی استان،‌ تفکر سازمانی را بهداشت محور و تفکر اداری را سلامت‌گرا دانست و خاطر نشان کرد: عمل کردن به قانون بهداشت محور و سلامت‌گرا در راس کارهای دامپزشکی قرار دارد همچنین باید به سمتی حرکت کنیم که در سیستم بهداشتی سلامت جامعه به دنبال ریشه‌کن کردن بیماری‌ها باشیم.

 
 
نظر شما
ادامه