کد خبر: ۳۲۰۸۸
 

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ایجاد کشتارگاههای مدرن در مناطق مختلف استان گفت: دامپزشکی باید از احداث کشتارگاه های استاندارد در شهرستان ها حمایت کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محمدرضا تابش» عصر روز شنبه در دیدار مدیرکل دامپزشکی استان یزد با تاکید بر نظارت بدون اغماض بر بهداشت دام و سلامت فرآورده های دامی گفت: تقویت بخش حاکمیتی دامپزشکی و تلاش برای واگذاری بخشی از امور به بخش خصوصی و اتحادیه های صنفی مورد توجه قرار گیرد.

وی حمایت از بخش خصوصی برای ورود به صنعت دام کشور را ضروری دانست و اظهار داشت: تصدی بخش های قابل واگذاری صنعت دام و دامپزشکی کشور به بخش خصوصی و به ویژه اتحادیه های مرتبط، اقدام ارزنده ای است که در صورت هماهنگی بین استانی، می تواند تا حدودی از تلاطم های بازار نیز جلوگیری کند.

تابش با اشاره به مطالعات صورت گرفته در اوایل دهه 70 برای راه اندازی یک واحد کشتارگاه صنعتی در یزد برای پوشش شهرهای مختلف استان عنوان داشت: در بحث اجرا، این موضوع بدلایل مختلف از جمله عدم اعمال مدیریت صحیح با مشکل مواجه گردید.

نماینده مردم اردکان تصریح کرد: اگر شهرستانی توانایی احداث کشتارگاه مناسب برای تامین نیاز خود را داشته باشد نباید دامپزشکی با آن مخالفتی کند بلکه با تشویق سرمایه گذاران، زمینه رفع نیاز و تولید بهداشتی فراورده های دامی را فراهم آورد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت کشتارگاه اردکان گفت: بهسازی و تامین برخی از تجهیزات انجام شده و راه اندازی بخش پیش سرد نیز در دستور کار قرار گرفته است ولی با توجه به رشد جمعیت و مکان نامناسب فعلی، انتقال و احداث واحد جدید ضرورت دارد.

وی عنوان داشت: احداث کشتارگاه جدید متناسب با نیاز شهرستان با اولویت جذب سرمایه گذار مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته گفت: کشتارگاه ها در چند تیپ طبقه بندی می شود و آمادگی داریم در صورت وجود سرمایه گذار؛ مجوزهای لازم را صادر نماییم.

«دکتر علی اکبر حدادزاده» تولید فرآورده های دامی در استان یزد را خوب و بعضا بیشتر از مصرف داخل استان ذکر کرد و گفت: نظارت بیشتر بر تولید فراورده های دامی و جلوگیری از استفاده مکمل های غیرمجاز را در دستور کار قرار دادیم.

در این جلسه که با حضور نماینده مردم اردکان، مدیرکل دامپزشکی استان و رئیس شورای اسلامی شهر اردکان برگزار شد مقرر گردید به پیشنهاد دامپزشکی، مجوز احداث کشتارگاه تیپ سه در اردکان صادر و شورای اسلامی شهر اردکان با هماهنگی جهادکشاورزی و فرمانداری اردکان، نسبت به جذب و حمایت از سرمایه گذار خصوصی اقدام کنند.

اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

 

نظر شما
ادامه