کد خبر: ۳۲۰۹۴
 

نایب‌رئیس اتحادیه دامداران ایران گفت: بار میکروبی شیر اکثر دامداری‌های سنتی و نیمه صنعتی، به بالای دو تا سه میلیون می‌رسد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، «سیدمحمد موسوی‌رستگار» با بیان اینکه روزبه‌روز دامداران بیشتر در باتلاق مشکلات فرو می‌روند، خاطرنشان کرد: ورود شیرخشک قاچاق، دامداران را به خاک سیاه نشاند و خط تولید را به بن‌بست برد.

به گفته موسوی‌رستگار، حتی خرید تضمینی و حمایتی شیرخام نیز نتوانست دردی از دامداران دوا کند؛ زیرا کارخانه‌های طرف قرارداد با دولت، تنها برای شیرخام با بار میکروبی کمتر از یک میلیون در هر لیتر، قیمت یک‌هزار و ۴۴۰ تومان می‌پردازند؛ این در حالی است که بار میکروبی شیر اکثر دامداری‌های سنتی و نیمه صنعتی، به بالای دو تا سه میلیون می‌رسد. به عبارتی یک عده دامداری‌های معدود توانایی تولید شیرخام با بار میکروبی کمتر از یک میلیون را دارند.

رئیس هیأت‌مدیره دامداران خراسان جنوبی در پایان اظهار داشت: کارخانه‌ها نیز از این فرصت استفاده کرده و پرداخت دستمزد دامداران را به تعویق می‌اندازند، به‌طوری که در همین خراسان جنوبی، تولیدکنندگان شیرخام، حدود سه میلیارد تومان از کارخانه‌ها طلبکارند که برخی از آنها مربوط به ماه‌های آبان یا آذر سال گذشته است.

 
 
نظر شما
ادامه