کد خبر: ۳۲۰۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های پرورش ماهیان سردآبی از صادرات نخستین محموله ماهیان قزل آلا به روسیه خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از میزان، «آرش نبی زاده» با اشاره به صادرات نخستین محموله ماهیان قزل آلا به روسیه گفت: این محموله 15 روز قبل از مرز آستارا خارج و موفق به دریافت تائیدیه مصرف در روسیه شده است.

وی همچنین با بیان اینکه ماهی قزل آلا یکی از ماهیان با کیفیت ایران است، اظهار کرد: کیفیت ماهی قزل آلا بسیار بالا و قابل رقابت در بازارهای جهانی است.

مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی کشور گفت: ماهی جزء کالاهای استراتژیک نیست، بنابراین امکان صادرات آن به هر میزان از کشور فراهم است.

وی در ادامه قدرت ارزآوری ماهی قزل آلا را بسیار بالا دانست و افزود: این محموله 20 تنی که به صورت مستقیم به روسیه صادر شد 100 هزار دلار ارز عاید کشور کرد.

نبی زاده با اعلام اینکه برنامه ریزی و هدفگذاری صادرات ماهی تاپایان سال 10 هزار تن است، اظهارداشت: صادرات دائم و با برنامه، پشتوانه بسیار قوی برای تولید داخلی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه دغدغه تولیدکنندگان مبنی بر بازار فروش ماهی با صادرات پایدار برطرف می شود، گفت: برای هر 10 تن ماهی یک نفر اشتغال مستقیم و برای سه نفر اشتغال غیر مستقیم در کشور ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی کشور یادآور شد: ایران بزرگترین تولید کننده ماهی قزل آلا در آب های شیرین جهان است و می تواند بازار بسیار خوبی در سطح دنیا داشته باشد.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار خوزستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
0
0
این محموله از خوزستان و با مجوز بهداشتی خوزستان صادر شده است ای کاش نامی هم از اداره کل دامپزشکی خوزستان که امور قرنطینه ایی و بهداشتی ان را انجام داد و با لیبل یکی از مراکز فراوری مستقر در خوزستان صادر گردید میشد واقعا ما هم خوشحالیم برای کشور و استانمون .
نظر شما
ادامه