کد خبر: ۳۲۱۲۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

ابزار ذبح دام در قزوین از جاری شدن خون دام بر روی زمین ممانعت به عمل می آورد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، مدیر کل دامپزشکی استان گفت: بهترین مکان برای کشتار دام ها، کشتارگاههای صنعتی می باشد که بواسطه امکانات موجود در آنها نظارت دقیق شرعی و بهداشتی بر دامهای کشتاری به مناسبترین شکل ممکن صورت می پذیرد و لیکن از آنجائیکه همچنان در مراسم مناسبتی مانند عید سعید قربان و نیز ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان شاهد کشتار دام در سطح معابر عمومی می باشیم، اداره کل دامپزشکی استان قزوین با تجهیز و اعزام اکیپ های ناظر نسبت به بازرسی بهداشتی و نظارت شرعی بر کشتار دامها اقدام می نماید.

«دکتر سید بهمن نقیبی» تصریح کرد: خوشبختانه امسال در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در قزوین شاهد کاهش ذبح دام های نذری در معابر عمومی و زیر پای عزاداران حسینی بودیم که این مهم با بکارگیری ابزار ذبح دام اختراعی توسط محمد جباری راد از کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان قزوین (که به شماره 88504 در مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده است) صورت پذیرفت و این امکان را فراهم ساخت تا بیش از سی درصد ذبح دام در آستان مقدس امامزاده سید محمد (ع) و مسجد طاق بهلول (مکتب الزهرا) توسط ذابحین توسط این ابزار انجام پذیرد.

ممانعت از جاری شدن خون دام های نذری بر روی زمین که مشکلات شرعی، بهداشتی، زیست محیطی، اجتماعی، اقتصادی و ... در پی دارد، از جمله مهمترین ویژگی بکارگیری این دستگاه بوده است که امید می رود طی سال های آتی و در ایام مشابه، حجم استفاده از این دستگاه برای ذبح دام در کشور افزایش یافته و دیگر ذبحی در کف خیابان ها و معابر عمومی انجام نپذیرد.
 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
0
3
سلام حرکت نوینی است امید است سایر استان ها نیز با توجه به سنت قربانی ونذری نسبت به استفاده از این راهکار بهره مند شوند. تا چهره شهرها به خون دام ها آلوده نشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
0
1
دامپزشکی قزوین در بسیاری از موارد پیشگام بوده و این هم یکی از آن موارد است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
0
1
به عنوان الگوی شایسته ذبح دام در کشورهای جهان سوم می شود قبول کرد؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
1
اقدام سبزی است در راستای کاهش آلودگی محیط زیست شهری
نظر شما
ادامه