کد خبر: ۳۲۱۴۲
 

فرماندار خرم آباد گفت: از 130 واحد تولیدی ماست بندی سنتی در شهر خرم آباد تنها 35 تا از آنها دارای مجوز و پروانه فعالیت هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «حبیب اله خجسته پور» روز چهار شنبه درجلسه شورای بهداشت وسلامت شهرستان خرم آباد اظهار کرد: این واحد ها برحسب نیاز وتقاضای مردم به وجود آمده ولی باید برفعالیت آنها نظارت مستمر شده و تولیدات آنها توسط دانشگاه علوم پزشکی ومرکز بهداشت شهرستان به صورت دقیق ترانجام شود.

وی با اشاره به اینکه از 35 واحد فعال در این زمینه 26 واحد موفق به کسب مجوز و 9 واحد دیگر نیز در فرآیند صدور مجوز قرارداشته، افزود: دستگاه های متولی اقدامات لازم را برای پلمب کردن واحدهای بدون مجوز ظرف مدت دو  هفته اقدام کنند.

فرماندار خرم آباد بیان کرد: دامپزشکی و جهاد کشاورزی شهرستان نسبت به مراکز جمع آوری شیر نظارت بیشتر داشته و از فروش آن به واحدهای غیر مجاز و بدون مجوز جلوگیری کنند.

خجسته پور ادامه داد: لیست واحدهای مجوز دار را به فرمانداری خرم آباد و کمیته ای برای بررسی دقیق تر این موضوع تشکیل دهند.

وی اضافه کرد: تبلیغات محیطی در مورد بیماری های آنفولانزا و تب مالت به صورت گسترده تر و به شیوه های موثر تری انجام شود.

کارشناس دامپزشکی شهرستان خرم آباد اظهار کرد: در سال جاری بر اساس برنامه ریزی 150هزار راس بره و بزغاله و 6 هزار راس دام سنگین و گوساله تعهد شده که تاکنون 105 هزار و 362 راس دام سبک و 30 درصد از دام سنگین توسط این نهاد واکسینه شده اند.

«ستار حسن نژاد» با اشاره به اینکه تب مالت تلفات نداشته، اضافه کرد: در سال گذشته فقط یک راس دام سنگین بر اثر تب برفکی تلف شده که با توجه به کمبود اعتبار دامپزشکی شهرتان غرامت آن پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: در سال های گذشته واکسیناسیون گوسفند و بز نیز جز وظایف این نهاد بوده براساس برنامه ریزی جدید حذف شده است.

کارشناس بهداشت شهرستان خرم آباد گفت: منطقه کمالوند در شهرستان خرم اباد به صورت پایلوت برای شناسایی مبتلایان به تب مالت انتخاب شده که در آن 541 نفر به صورت تبلیغات چهره به چهره و یک هزار و 526 خانوار آموزش داده شده است.

«فرزانه بیرانوند» اظهار کرد: با توجه به هزینه درمان بیماری تب مالت، بهترین راه پیشگیری و واکسینه کردن دام ها است.

وی همچنین درباره بیماری آنفولانزا در شهرستان خرم آباد بیان کرد: با توجه نزدیک بودن اربعین حسینی و سفر بسیاری از همشهریان به عتبات عالیات، دستگاه های متولی نسبت به آموزش زائران به این سفر با مرکز بهداشت شهرستان خرم آباد همکاری و هماهنگی های لازم را انجام دهند.

 
 
نظر شما
ادامه