کد خبر: ۳۲۱۵۸
 

پیشگیری، کنترل، قرنطینه، ریشه کنی و نمونه گیری تصادفی از فرآورده های خام دامی جهت تضمین کیفیت و سلامت محصولات و مراقبت فعال و غیرفعال از مصادیق بارز پدافند غیر عامل محسوب می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل دامپزشکی استان در این باره اظهار داشت: مراقبت فعال و رصد تلفات در پرندگان جهت کنترل و پیشگیری از ورود آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از نمونه های عینی پدافند غیرعامل است.

«دکتر عبدالمحمد نجاتی» در ادامه افزود: تهدیدات بیوتروریستی در حوزه دام و حتی اثرات مخرب آن بر انسان در حوزه بهداشت عمومی همیشه وجود دارد و شیوع و انتشار بیماری ها ممکن است همیشه هم عمدی نباشد چون عوامل مختلفی از جمله باد، دام زنده، حیات وحش، آب و ... نقش داشته باشند.

وی گفت: در همین راستا باید اعتباری برای مقابله با این تهدیدات در اختیار دامپزشکی باشد تا در مواقع ضروری به صورت اورژانسی عمل شود و از سرایت بیماری هاجلوگیری شود.

دکتر نجاتی اذعان داشت: چه بسا با اعتبارات ناچیزی که در اختیار دامپزشکی قرار می گیرد، از خسارات اقتصادی کلانی که به صنعت دام، طیور و آبزیان وارد می شود جلوگیری شود، اگر چه خساراتی که بر صنعت دام، طیور و آّبزیان وارد می شود، بهداشتی و اقتصادی است که این خود می تواند بر اشتغال و تغذیه مردم نیز اثر گذار باشد.

 
 
نظر شما
ادامه