کد خبر: ۳۲۱۷۸
جگرکی اغذیه غذا کباب
 

رئیس اتحادیه صنف پزندگان شیراز نسبت به فروش جگرهای بهداشتی توسط فروشندگان سیار و متخلف در شهر شیراز هشدا داد و گفت: با توجه به کارشناسی صورت گرفته برخی از این جگرها مشکوک به انواع بیماری‌ها از جمله یرقان هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «احمدرضا وردی‌زاده» امروز در نشست خبری با اشاره به فعالیت جگر فروشی‌های سیار غیرمجاز در سطح شهر شیراز اظهار داشت: متاسفانه این جگرفروشی‌ها اقدام به فروش جگرهایی می‌کنند که به بیماری‌های مختلف از جمله یرقان مشکوک هستند و باید شهروندان نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وردی‌زاده تصریح کرد: اتحادیه صنف پزندگان شیراز این موضوع را به دامپزشکی، بهداشت و دادستانی اطلاع داده و با تایید دستگاه‌های نظارتی متولی برخورد با جیگرفروشی‌های غیرمجاز در دست اقدام است.

رئیس اتحادیه صنف پزندگان شیراز با اشاره به فعالیت حدود 50 جگرفروشی معتبر و دارای پروانه کسب در شیراز گفت: در حال حاضر تعداد جگرفروشی‌های سیار و بدون مجوز که با وانت‌بارها اقدام به فروش می‌کنند به دو برابر تعداد جگرفروشی‌های داری مجوز و پروانه کسب می‌رسد که برخوردهای قانونی لازم با این افراد در حال انجام است.

وردی‌زاده تصریح کرد: با توجه به فعالیت شبانه جگرفروشی‌های سیار در نقاط مختلف شهر شیراز متاسفانه جگرهایی بدون رعایت موارد بهداشتی به صورت دل و قلوه به مردم عرضه می‌شود که در این زمینه نیز شکایت‌هایی از شهروندان شیرازی مبنی بر مسمومیت و ابتلا به بیماری داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: بررسی و رسیدگی به شکایات شهروندان در زمان خرید از جگرفروشی‌های غیرمعتبر و سیار با توجه به مجهول‌الهویه بودن آنان وهمچنین نداشتن پرونده در صنف امکان بررسی و پیگیری نیست که باید مردم از مکان‌های دارای مجوز و تحت نظر این اتحادیه خرید خود را انجام دهند.

رئیس اتحادیه صنف پزندگان شیراز با اشاره به اینکه مدت زمان نگهداری جگر آن هم در یخچال حداکثر دو روز است افزود: جگرفروشی‌های سیار جگرها را خارج از یخچال و در شرایط نامناسب نگهداری می‌کنند.

رئیس اتحادیه صنف پزندگان شیراز نیز از آغاز طرح برخورد و جمع‌آوری جگرفروشی‌های سیار در این شهر خبرداد و اظهار داشت: این طرح با حکم دادستانی و همکاری دستگاه‌های متولی از جمله دامپزشکی، بهداشت، نیروی انتطامی، پلیس راهور و سایر دستگاه‌های متولی در حال انجام است.

وی بیان کرد: در حال حاضر بازرسان اتحادیه صنف پزندگان شیراز به صورت منظم بازرسی‌های لازم را انجام و از طریق مراجع ذیصلاح برخوردهای قانونی لازم را انجام می‌دهند.

وردی‌زاده با درخواست از شهروندان شیرازی برای خرید از مراکز فروش معتبر خاطرنشان کرد: شهروندان شیرازی در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مورد فروشندگان جگر، کباب و آش می‌توانند با شماره همراه 09177194861 امین پیلتن بارزس هیات مدیره اتحادیه صنف پزندگان شیراز تماس برقرار کنند.

 

 

نظر شما
ادامه