کد خبر: ۳۲۲۰۱
 

«دکتر امرالله قاجاری» مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان سازمان دامپزشکی کشور و «دکتر غلامرضا توکلی» مدیر کل دامپزشکی استان لرستان از شرکت آبزی اکسیر گستر (شرکت تکثیر، پرورش و اصلاح نژاد آبزیان) الیگودرز و مرکز پرورش ماهیان در قفس سد حوضیان این شهرستان بازدید به عمل آوردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان لرستان، دکتر امرالله قاجاری مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور با همراهی دکتر غلامرضا توکلی مدیر کل دامپزشکی استان لرستان، مسئول روابط عمومی و همچنین کارشناسان و مسئولین اداره کل شیلات استان لرستان از شرکت آبزی اکسیر گستر (شرکت تکثیر، پرورش و اصلاح نژاد آبزیان) الیگودرز و مرکز پرورش ماهیان در قفس سد حوضیان این شهرستان بازدید به عمل آوردند.

در حاشیه این بازدید دکتر قاجاری گفت: با توجه به اینکه در دنیا بعلت کمبود منابع غذایی خاکی توجه زیادی درخصوص تولید و پرورش آبزیان و منابع آبی شده است، به همین جهت در کشور ما نیز به آبزی پروری روی آورده اند و همچنین با توجه به اینکه استان لرستان در تولید و پرورش آبزیان خصوصا ماهیان قزل آلا در مقام اول کشور می باشد، لذا از نظر اقتصادی و بهداشتی باید به بخش آبزی و آبزی پروری استان لرستان توجه بیشتری بشود.

دکتر قاجاری پیشنهاد داد با توجه به تولید بیشترین بچه ماهی قزل آلا در استان لرستان، یک دوره آموزشی بهداشت و مدیریت مراکز تکثیر ماهیان سردآبی جهت آبزی پروران برگزار گردد.

دکتر قاجاری ادامه داد: سازمان دامپزشکی طرح ملی مراقبت از بیماری های آبزیان با محوریت VHS  و IHN را سالانه تدوین و در دو فاز زمستانه و بهاره اجرا می نماید.

دکتر غلامرضا توکلی مدیر کل دامپزشکی استان لرستان گفت: با توجه به اینکه استان لرستان یکی از استان های آبزی پرور کشور می باشد و همچنین مقام اول را در کشور در تولید آبزیان دارد، از سازمان دامپزشکی کشور درخواست تجهیز آزمایشگاه استان لرستان جهت آزمایشات PCR  را داریم.
 
 
نظر شما
ادامه