کد خبر: ۳۲۲۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از آمادگی این موسسه برای بازنگری  و اجرای اولویت های پژوهشی وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر کیوان تدین» تعمیق و گسترش روابط با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان دامپزشکی را از برنامه های معاونت تحقیقات این موسسه عنوان و اظهار کرد : این روابط از گذشته تا کنون به واسطه تولید واکسن های انسانی، دامی و طیور در موسسه رازی برقرار بوده اما مایل به توسعه و تعمیق آن هستیم .

وی با بیان اینکه تمرکز موسسه رازی، تامین نیازهای اساسی کشور در زمینه واکسن است، گفت: این آمادگی وجود دارد اولویت های تحقیقاتی را در زمینه بیماری های واگیر با وزارت بهداشت و در حوزه بیماری های مشترک بین انسان و دام با سازمان دامپزشکی بازنگری کنیم.

دکتر تدین در این باره توضیح داد: برخی موضوعات تحقیقاتی مراکز اجرایی ممکن است به مرور زمان دستخوش تغییراتی شده و اولویت ها تغییر کرده باشد به همین علت نیاز است متناسب با این تغییرات خود را هماهنگ کنیم.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری موسسه رازی هدف از توجه به اولویت های پژوهشی را پاسخگویی به نیازهای تحقیقاتی این مراکز و در همبستگی کامل با اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: انجام تحقیقات منجر به تولید، کشورمان را از واردات برخی واکسن ها بی نیاز می کند و همسو با اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش در موسسه رازی گفت: بخش مهمی از فعالیت های این موسسه در حوزه تحقیقات و پژوهش است که در نتیجه این پژوهش ها تعداد زیادی از عوامل بیماری زا شناسایی و متعاقب آن، واکسن های موثر علیه بیماری ها تولید شده و در اختیار وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی قرار گرفته است.

دکتر تدین تولید هفت واکسن مهم انسانی و بیش از 40 واکسن دامی و طیور مورد نیاز کشور  در موسسه رازی را حاصل ساعت ها کار محققان این مجموعه روی طرح های تحقیقاتی و پژوهشی متعدد نام برد.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری موسسه رازی همچنین گفت: سازمان حفاظت محیط زیست از دیگر مراکز مهم برای انجام تحقیقات مشترک است.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
0
0
هر معاونی که منسوب می شود یک دوره همه چیز بازبینی یا به عبارتی زیر رو میشود ، تا کی این روند ادامه دارد خدا میداند! همین دو سه سال پیش با آمدن معاون جدید همه چیز زیر و رو شد و حالا مجددا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
0
0
از آقاي دكتر بپرسيد اگر پژوهش اهميت دارد ودر زمره فعاليت هاي موسسه رازي ميباشد پس چرا تصمصم به حذف بخش هاي تحقيقاتي در مراكز استان ها كرديد .
نظر شما
ادامه