کد خبر: ۳۲۲۲۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
 

رییس اداره بهزیستی کیش از بهبودی بچه آهوی مصدومی که در اثر تصادف دچار شکستگی ساق پا شده بود خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، «مریم محمدی» رئیس اداره محیط زیست کیش از درمان یک بچه آهوی مصدوم توسط دامپزشکان خبر داد و در این باره گفت: در پی تماس تلفنی یکی از کارکنان پایگاه هوایی مبنی بر مشاهده یک بچه آهوی زخمی که در کنار پایگاه مشاهد شده است، تیم درمان به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: این بره آهو بر اثر تصادف در ناحیه ساق پا دچار شکستگی و خونریزی شدید شده بود که بلافاصله به کلینیک دامپزشکی «پارس وت» منتقل شد.

رئیس اداره محیط زیست کیش ضمن ابراز خرسندی از بهبودی بره آهوی مصدوم شده بیان کرد: خوشبختانه بره آهو که دچار عفونت هم شده بود بلافاصله توسط «دکتر محمد بازآیی» جراحی شد.

محمدی افزود: طی این عمل سه ساعته، در ساق پای بره آهو پین گذاری انجام شد که خوشبختانه کاملا موفقیت آمیز بوده، تا جایی که بعد از گذشت سه روز قادر به راه رفتن و حتی دویدن شده است.

وی با اشاره به روند رشد طبیعی آهوها در جزیره کیش گفت: خوشبختانه در جزیره کیش آهوها به دلیل نداشتن دشمن طبیعی مرگ و میر زیادی ندارند و روند رو به رشد خوبی را تجربه می کنند؛ البته گاهی اتفاقاتی نظیر این مساله در تصادفات جاده ای رخ می دهد که عموما منجر به مرگ نمی شوند.

رئیس اداره محیط زیست کیش تصریح کرد: از سال 63 که بالغ بر 30 رأس آهو از جزیره خارک وارد کیش شدند، این موجودات رشد بسیار خوبی داشته اند تا جایی که امروز شاهد حضور 7500 رأس آهو در سطح جزیره هستیم که آزادانه در کیش زندگی می کنند.

محمدی میزان تصادفات و آمار صدمه دیدن آهوان در جزیره را بسیار اندک خواند و گفت: با توجه به اینکه آهوها در سطح جزیره به صورت آزادانه زندگی می کنند و هیچ محدودیتی ندارند، گاهی تصادفات جاده ای رخ می دهد که در موارد بسیار نادر و معدودی به مرگ و میر می انجامد لذا رشد این گروه از جانوران زیبای کیش را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

بر اساس این گزارش، بره آهوی مصدوم که یک نر سه ماهه است روند بهبودی را طی کرده و طی چند روز آینده تغذیه دستی آن متوقف می شود و با علوفه های سطح جزیره تغذیه می شود.

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
0
0
بهتر هست عنوان این خبر به تخیلات یک دامپزشک تغییر کنه!!!!
در وجود همزمان عفونت و شکستگی، درمان جراحی اصلا قابل توصیه نیست.
از طرف دیگه با پین گذاری ظرف سه روز التیام فراهم شده با توانایی دویدن!!! منطقی به نظر نمیرسه!!
در نهایت عکس بهتری نبود از این حیوان زیبا قرار بدید؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
0
0
ملت ما هم كه فقط بلدن از دور نظر بدن...گر تو بهتر ميزني بستان بزن...ميبينيد كه كار به بهترين شكل انجام شده...دستشونم درد نكنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
0
0
همین که وقت گذاشته ، جای تقدیر داره . در صورتیکه خیلی از همکاران ما بی تفاوت از کنار این مسایل می گذرند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
0
0
اشکال بسیاری از دامپزشکان و افرادی که به امور در مان شاغل هستند عدم ایجاد فضای رقابتی سالم هست و اینکه چرا ما نمی توانیم پیشرفت همکاران را ببینیم و به اون ها ببالیم امیدوارم که با گذر زمان از این اتفاقات کمتر ببینیم و آرزوی موفقیت برای جراح با تجربه و محترم دارم
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
0
0
جناب دکتر،
خیلی ببخشید از دوستان و همکاران آینده
در خبر طوری فضاسازی شده که موضعی که عفونت داشته بلافاصله جراحی صورت گرفته، که این کار غیر ممکنه.

اگر استخوان اکسپوز شده باشه باید استخوان را داخل بدیم تا خشک نشه، و بعد باید تابلو خونی رو چک کنیم که عفونتی نداشته باشیم از اونجایی که با بافت عفونی مواجه هستیم عمل جراحی بلافاصله با شکست مواجه خواهد شد و کیس کامپیلیکت میشود. (حتی ما نباید بافت رو سوچور بزنیم !)

اگر کیسی که با عفونت همراه با شکستگی مواجه شده تا چند روز اول باید آنتی بیوتیک تراپی شده باشد و بعد از اینکه تابلو خونی خبری از عفونت نداد و موضع هم وضعیت خوبی پیدا کرد اقدام به عمل اورتوپدیک میکنیم.
من به شخصه تکست رو حرف اول و آخر نمیدونم و کار خودم رو میکنم که بهتر نتیجه بده، اگر خوشبین باشیم که عفونت به مغز استخوان نرسیده باشد و استخوان بیش از 3 4 ساعت اول بیرون نباشد گزینه amputation رو در میان نداریم. باید ابتدا عفونت رو کنترل کنیم و بعد جراحی کنیم.


من در مورد فرد قضاوت نمیکنم چیزی که در عمل انجام دادیم با چیزی که گفته شده زمین آسمان فرق داره و من باور نمیتونم بکنم که در زمان عفونت بافت آسیب دیده بخواهیم جراحی انجام بدیم.

من این شجاعت رو دارم که با اسم پیام بذارم جناب دکتر البته کوچیک شما هم هستیم با اینکه هنوز درسی مثل آناتومی 1 رو باید پاس کنم...

خدا قوت
رضائيان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
0
0
اي كاش حداقل درصد كمي از دامپزشكان اندازه ايشون حس مسئوليت داشتن اون موقع وضع ما كلا فرق داشت.چقد بده كه به جاي كه همو تشويق كنيم پشت همو خالي ميكنيم
دكتر محمد بازايي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
0
1
با سلام و خسته نباشيد به همكاران عزيز ... من جراح اين عمل بودم و كار نادري هم انجام نشده به جز كمي نو اوري در تكنيك كه انشاالله مقاله ان در كنگره ها به چاپ خواهد رسيد ... در خصوص متن خبر اين مصاحبه با من انجام نشده و مطالب خالي از اشكال نيست .... از عنوان فرد مصاحبه شونده كه رياست اداره محيط زيست بوده كه بهزيستي ياد شده ... و حيواني كه تازه تصادف كرده گلدن تايم را از دست نداده كه بافت سخت يا نرم بتواند درگير عفونت شود لذا مطلب همخواني با واقعه ندارد ... اما در خصوص راه رفتن و دويدن حيوان مطلب صحيح است ... اي كاش همكاران عزيز به جاي خرده گيري هاي مداوم و جبهه گيري هاي غرض ورزانه در اعتلاي رشته دامپزشكي تلاش مي كرديم و از كوبيدن مدام همكاران دست بر مي داشتيم كه اينده درخشان منوط به اتحاد و همراهي است .
يا حق
دكتر محمد بازايي
مديريت مجموعه كلينيك هاي پارس وت
پاسخ ها
مصطفی قلاوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
بسیار عالیست جناب دکتر حتما مقاله شما رو در کنگره خواهم خواند

خسته نباشید
متخصص هوشبری و جراحی دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
0
1
خدمت دوستان عرض ادب دارم و سلام و درود میگم به جناب دکتر محمد بازایی، جراح این کیس!

من فقط یکی دو مورد سوال داشتم از دکتر بازایی:
1- در موضع جراحی عفونت وجود داشته در هنگام عمل یا خیر؟
2- نوع شکستگی رو بیان نفرمودید که به چه صورت بوده. چون در بسیاری از موارد شکستگی، محال ممکن هست که تثبیت با پین به تنهایی بتونه منجر به دویدن آهو، سه روز پس از بروز شکستگی بشه و از طرف دیگه، به نظر شما پس از انجام این جراحی نباید جلوی راه رفتن و دویدن حیوان حداقل برای یک مدت کوتاه گرفته بشه؟
البته بنده مایل به یادگیری هستم فقط و این سوالات از ارزش این کارها کم نمیکنه.
یه نظر کوچک هم داشتم جناب دکتر. کنگره ها مقاله چاپ نمیکنن و بیشترخلاصه مقاله رو پذیرش میکنن. اگر فکر میکنید کارتون ارزشمند بوده بهتره به فکر چاپ و ارائه ی اون در یک ژورنال معتبر باشید تا مقداری از دانش شما نصیب ما هم بشه.
در نهایت حکیم مهر عزیز، لطفا دقت کن در تنظیم گزارشات چون دوست اولی که نظر دادن، پر بیراه نگفتن که متن گزارش مشابهت زیادی به رویاهای یک دامپزشک داره...
ارادتمند جامعه ی محترم دامپزشکی
امیدوارم روزی برسه که به دور از بزرگ نمایی های اضافه، کارهای درست و عاری از نقصمون رو در بوق و کرنا کنیم تا همه بدونن که دامپزشکان بسیار متبحری داریم.
نظر شما
ادامه