کد خبر: ۳۲۲۲۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

کتاب انگلیسی واژه شناسی تخصصی برای دانشجویان دامپزشکی، تالیف «شاهین فکور» توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد کردستان چاپ و منتشر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر شاهین فکور» مولف این کتاب اظهار کرد: منظور از واژه شناسی دامپزشکی بسته خودآموزی است که فرصتی را برای خواننده در آموختن اصطلاحات تخصصی دامپزشکی و پزشکی فراهم می‌کند.

وی افزود: سه فصل اول این کتاب به تعریف قسمت‌های اصلی کلمه، پیشوندها و پسوندها در طبقه بندی متناسب با عملکرد آنها می‌پردازد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: فصول 4 تا 17 این کتاب متناسب با دستگاه‌های مختلف بدن حیوانات طراحی شده است که در هر کدام از این فصل‌ها اطلاعات نسبی در خصوص آناتومی توصیفی و فیزیولوژی عمومی آن دستگاه تشریح می‌شود.

وی عنوان کرد: در ادامه این فصل واژه‌های مربوط به تشخیص و درمان بیماری‌های آن دستگاه بدن بحث می‌شود.

فکور با اشاره به اینکه فصول 17 تا 25 این کتاب شامل بیماری‌های مهم با عوامل مهم بیماری‌زا در طب دامپزشکی است، افزود: بیماری‌های باکتریایی، ویروسی، قارچی، انگلی، متابولیک، مسمومیت، داخلی، اصول معاینه، تکنیک‌های تشخیصی پیشرفته، نمونه برداری و روش تحقیق از جمله مباحث مطرح شده در این فصول است.

وی خاطرنشان کرد: در هر فصل از بیماری‌ها بخش‌های تعریف، سبب شناسی، اپیدمیولوژی، بیماریزایی، نشانه‌های بالینی، نشانه‌های آزمایشگاهی، درمان و پیشگیری مطرح می‌شود.

این  استاد دانشگاه یادآور شد: در پایان هر فصل تست‌ها و تمرین‌هایی طراحی شده که ترکیبی از تمرینات و تست‌های مربوط به درک مطلب و تمرین زبان است .

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
1
0
سلام
لطفا نحوه تهیه کتاب فوق را اطلاع رسانی کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
0
1
اگه امکان داره لطفاً فرق این کتاب رو با فرهنگ جامع مصباح بفرمایید. آخه من این کتاب رو دارمش و همه این نکاتی که گفتید توی کتاب دکترفکور آورده شده، داخل کتاب دکتر مصباح هم هستش. هم توی جدول دسته بندی داره هم بصورت موضوعی. چون براساس نیازم کتاب جامع مصباح رو تهیه کردم، میخوام بدونم چیز جدیدی توی این کتاب اخیر وجود داره که متفاوت باشه و به دردم بخوره تا این رو هم تهیه کنم. ممنون میشم راهنمایی کنید.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
0
0
بسیار عالی هستش فقط نحوه تهیه این کتاب چه طور است
علیرضا
|
United States of America
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
0
1
سلام
در تالیف این کتاب تعدادی از دانشجویان (البته الان فارغ التحصیل) ورودی 87 و 88 دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج نقش اصلی و بسزایی داشتند.
متاسفانه ظاهرا نامی از این عزیزان در کتاب آورده نشده است.
امید است حق این بزرگواران محقوظ بماند.
نظر شما
ادامه