کد خبر: ۳۲۲۲۷
 

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، با توجه به قرار گرفتن در هفته پدافند غیر عامل، روز سه شنبه 4 آبان ماه مانور نمایشی مقابله با بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان با حضور فرماندار ساوجبلاغ، نمایندگان اداره کل پدافند غیر عامل استانداری البرز، اداره کل دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی البرز، شبکه بهداشت و درمان ساوجبلاغ، سازمان جهاد کشاورزی البرز، مدیریت جهاد کشاورزی ساوجبلاغ، نیروی انتظامی، شهرداری ،جمعیت هلال احمر شهرستان، صندوق بیمه کشاورزی و اداره دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ در سالن جلسات اداره دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ بصورت دور میزی برگزار گردید.

مصون‌سازی کشور با عمل انقلابی، جهاد کبیر و مقابله بانفوذ دشمن

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، همزمان با روز سوم از هفته پدافند غیر عامل برنامه مانور زیستی پدافند غیر عامل با موضوع مقابله با بیماری آنفلونزای فوق حاد طیور در اداره دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ با تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید آغاز شد.

 

در ابتدا «دکتر فردین حسین زاده» رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ ضمن خوش آمد گویی به حضار به تشریح برنامه مانور پرداخته و گفت: تمامی مراحل این مانور با حمایت استانداری البرز، فرمانداری و اداره کل دامپزشکی استان البرز برنامه ریزی شده و امروز به حول قوه الهی به صورت دور میزی جهت هماهنگی ادارات ذیربط برگزار خواهد شد.

در ادامه «مهندس پالیزگیر» فرماندار شهرستان ساوجبلاغ ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل گفت: اداره دامپزشکی شهرستان بحمدالله در سنوات اخیر بسیار فعالانه عمل نموده و جزء ادارات برتر شهرستان بوده است.

وی به موضوع بیوتروریسم در دنیای امروزی اشاره و گفت مبارزه در دنیای کنونی به سمت شکل های جدید و نوظهور سوق پیدا کرده و دشمنان اسلام هر زمان که بتوانند با استفاده از تکنیک ها و روش های جدید اقدام می کنند و لزوم آموزش های لازم و هوشیاری مسئولین بویژه ادارات مهمی همچون دامپزشکی و علوم پزشکی استان بیش از پیش نیاز است.

پالیزگیر در پایان همیاری و همکاری کامل ادارات مربوطه را در خصوص وقوع بحران های احتمالی علی الخصوص بیماریهای فوق حاد و نوظهور را خواستار شده و افزود: مبارزه علیه بیماریهای مشترک انسان و دام مصداق پدافند غیر عامل است.

 

در ادامه «دکتر مسعود عصار» معاون سلامت دامپزشکی استان نیز ضمن خوش آمد گویی به حضار به تشریح بیماری فوق حاد پرندگان (آنفلوآنزا) پرداخته و لزوم پیشگیری از آن را بسیار مهم دانست.

عصار با اشاره به وجود تعداد زیادی مرغداری در استان البرز و تولید 10.5 درصد تخم مرغ کشور در استان البرز، خطرات این بیماری برای جمعیت انسانی به دلیل مشترک بودن آن و همچنین صنعت طیور کشور بسیار مهم توصیف و لزوم اختصاص بودجه مناسب به دامپزشکی جهت مقابله با این بیماری و سایر بیماریهای مشترک را خواستار شد.

شروع عملیات مانور دور میزی آنفلوآنزا:

مهندس پالیزگیر فرماندار ساوجبلاغ با ذکر صلوات دستور آغاز عملیات را صادر نمود.

دکتر عصار سرپرست معاونت سلامت به عنوان فرمانده عملیات شروع برنامه مانور را به ریاست اداره دامپزشکی شهرستان اعلام کرد.

برنامه مانور آنفلوآنزا بصورت فیلم و پاورپوینت به سمع و نظر حاضرین رسید.

در پایان نیز نمایندگان ادارات حاضر در جلسه به بیان دیدگاهها و نظرات اداره متبوع خود پرداخته و اعلام آمادگی کامل خود را در زمان وقوع بحران و همکاری با اداره دامپزشکی استان اعلام نمودند.

در پایان دکتر عصار ضمن تشکر از حاضرین و دستگاه های ذیربط خاتمه مانور را اعلام نمود.
 
 
نظر شما
ادامه