کد خبر: ۳۲۲۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست الیگودرز گفت: اگر بوی بدن انسان بر روی پرندگان بماند والدین از نزدیک شدن و مراقبت از آنها خودداری می کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «اصغر بلکی وند» اظهار کرد: در پی گزارشی مبنی بر زنده گیری دو بهله جوجه عقاب طلایی در منطقه خمه علیا، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان الیگودرز در معیت دامپزشک جهت بررسی موضوع و مداوا به منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: با حضور در محل مشخص شد این دو جوجه توسط افراد ناآگاه از لانه آنها در منطقه بشارت خارج و به این روستا منتقل شده اند.

بلکی وند اضافه کرد: خوشبختانه یکی از همیاران با سابقه طبیعت با رایزنی و پیگیری موفق به تحویل دو جوجه از متخلفین شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست الیگودرز تصریح کرد: با توجه به وضعیت نامناسب نگهداری متاسفانه قبل از حضور اکیپ اعزامی یکی از جوجه ها تلف شد. پس از معاینه و اقدامات درمانی اولیه، جوجه دیگر با توجه به وضعیت نامساعد سلامتی جهت اقدامات درمانی بیشتر به شهر منتقل شد.

وی بیان کرد: علی‌رغم نگهداری و مداوای انجام شده این جوجه نیز پس از گذشت دو روز تلف و در نهایت یک اقدام اشتباه منجر به مرگ این دو جوجه عقاب طلایی شد .

بلکی وند گفت: با توجه به آغاز فصل زاد و ولد گاها ممکن است در طبیعت به لانه، تخم، جوجه یا نوزاد جانوران بربخوریم. دست زدن، برداشتن یا جابجا کردن آنها با توجه به اینکه حتی اگر بوی بدن انسان بر روی آنها باقی بماند والدین یا مادر از نزدیک شدن و مراقبت از آنها خودداری می کند؛ در نهایت موجب اتلاف آنها می شود.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
0
0
واقعا خسته نباشید که با بودجه کم و دست خالی... از ناراحتی چی بگم...
واقعا خسته نباشید عزیزان
نظر شما
ادامه