کد خبر: ۳۲۲۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی گفت: سازمان دامپزشکی کشور با ایجاد شبکه گسترده ای در حدود 700 واحد اداری و فنی، ایجاد مراکز مرجع تشخیص بیماری های دامی و 132 قرنطینه بین استانی و مرزی توانسته در حوزه مقابله با بیماری های واگیردار و بیماری های مشترک انسان و دام نقش مهمی ایفا کند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر خالد خداویردی» معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی در نشست مطبوعاتی در حاشیه همایش ملی مدیران و کارشناسان پدافند زیستی کشور گفت: هدف پدافند غیرعامل در سازمان دامپزشکی تامین امنیت غذایی و ارتقای بهداشت دامی از طریق کاهش خسارات و افزایش پیشگیری از بحران ها است .

وی افزود: این سازمان با ایجاد شبکه گسترده ای در حدود 700 واحد اداری و فنی، ایجاد مراکز مرجع تشخیص بیماری های دامی و 132 قرنطینه بین استانی و مرزی توانسته در حوزه مقابله با بیماری های واگیردار و بیماری های مشترک انسان و دام نقش مهمی ایفا کند .

دکتر خالد خداوردی با تاکید بر این که تهدیدات زیستی در حوزه دامی می تواند خسارات زیادی بوجود آورد، تصریح کرد: در حوزه دام 181 عامل بیماری زا داریم که 80 درصد آن دارای منشا دامی هستند که دشمن می تواند از آن استفاده کند .

وی با اشاره به ماموریت های مربوط به رصد و پایش سازمان دامپزشکی، گفت: سال 93 بیماری لمپی اسکین از مناطق مرزی وارد کشور شد که با واکنش سریع این سازمان و واکسینه کردن سه میلیون و 20 هزار راس دام ظرف کمتر از دو هفته این بیماری مهار شد .

خداوردی همچنین اذعان داشت: امسال در راستای رصد و پایش بیماری آنفولانزای پرندگان از 1800 واحد مرغداری نمونه های سرمی و مولکولی اخذ شد.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
0
0
کی کجا چطور؟
نظر شما
ادامه