کد خبر: ۳۲۲۶۴
 

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر مصرف دارو در گاوداری های صنعتی استان سمنان در آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، «دکتر رحیم خالقیان» افزود: با توجه به تولید کیفی و مناسب دارو، مکمل و سموم دامپزشکی در کارخانجات استان و نظارت های مناسب اداره کل دامپزشکی استان از حیث رعایت استاندارهای GMP در تولید محصولات، لازم بود زنجیره نظارتی دامپزشکی به مراکز و اماکن مصرف نیز تسری داده شود، لذا مقرر شد درصدی از گاوداری های صنعتی استان که دارای مصرف بالای دارو می باشند، هدف اجرای طرح قرار گیرند.

رئیس اداره تشخیص و درمان استان اظهار داشت: در این طرح موضوع داروهای مصرفی از نظر نحوه و مرجع تهیه، تاریخ مصرف و نحوه و فضای نگهداری بررسی گردیده و تذکرات لازم در این موارد به دامداران داده خواهد شد و همچنین کنترل آخرین وضعیت درمانی گاوداری ها از نظر نظارت مسئولین فنی بهداشتی، مشاورین درمانی و مراکز مایه کوبی طرف قرارداد و نحوه تهیه، نگهداری و یا مصرف واکسن ها و احصاء اسامی مایه کوبان در دستور کار این طرح قرار گرفته است.

همچنین وی اضافه کرد: استان سمنان دارای 8 کارخانه تولیدی فعال بوده که 50% تولید داروهای کشور در قالب 193 پروانه ساخت دارو در استان انجام می گردد. ضمناً میزان تولید داروهای محلول استان در 6 ماهه نخست 396 هزار و 961 لیتر، میزان تولید داروی پودری یک میلیون و 541 هزار و 147 کیلوگرم، میزان تولید قرص 36 میلیون عدد، تعداد پماد پستانی تولیدی 52 هزار و 680 سرنگ، تعداد داروی تزریقی 2 میلیون و 300 هزار ویال و میزان تولید دی کلسیم فسفات 18000000 تن بوده است.

 
 
نظر شما
ادامه