کد خبر: ۳۲۲۷۲
 

در ششمین روز از نکوداشت هفته پدافند غیر عامل، مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری خراسان رضوی از آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان بازدید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «مهندس مهدی فروزان» بخش اعظم مبارزه با آگروتروریسم یا تروریسم کشاورزی را بر عهده دامپزشکی دانست.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری در همایش تخصصی پدافند غیر عامل اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: پدافند غیرعامل از سال 82 با تایید مقام معظم رهبری کار خود را شروع کرد و با 13 معاونت زیر نظر ستاد مشترک نیروهای مسلح فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

مهندس فروزان ضمن تبریک هفته پدافند غیر عامل تصریح کرد: این هفته تلنگری است که بتوانیم با رعایت اصول پدافند غیر عامل کشورمان را در مقابل تهدیدات، آسیب ها و بحران ها بیمه کنیم.

وی با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل دفاع غیر مسلحانه در مقابل تمام تهدیدها است، اظهار داشت: نخستین گام در مسیر اجرای پدافند غیرعامل، رعایت اصول استتار و اختفا است که موضوع تمرکززدایی و پراکندگی اماکن زیرساختی یکی از زیرشاخه‌های آن محسوب می‌شود.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: کم‌هزینه ترین راهکار برای مقابله با جنگ نرم، پدافند غیرعامل است که افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب ها، افزایش آستانه تحمل مردم و تسهیل مدیریت بحران را همراه دارد.

مهدی فروزان به نقل از مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) که فرمودند "تهدید ها را شناسایی کنید و به فرصت تبدیل نمایید"، گفت: برای مثال فضای سایبری یکی از تهدیدهایی است که شناسایی شده است و تاکید می شود از فضای سایبری برای کارهای اداری و ارسال تصاویر شخصی استفاده ننماید.

وی با بیان اینکه بیوتروریسم کشتن خاموش با استفاده از سلاح خاموش است، تصریح کرد: بیوتروریسم به 4 طریق سلاح های بیولوژیکی، جایگزینی مواد شیمیایی در گلوله ها، از بین بردن مواد غذایی زمین و آگروتروریسم یا تروریسم کشاورزی انجام می گیرد که در مورد آخر قسمت اعظم مبارزه خاموش بر عهده دامپزشکی است.

وی ضمن بازدید از آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان اظهار داشت: پدافند غیر عامل مبارزه با تهدیدات نوپدید است و دامپزشکان جهت سلامت جامعه بایستی اول مراقب سلامتی خود باشند تا به تبع آن جامعه نیز از سلامت برخودار گردد.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه با بازدید از آزمایشگاه مرکزی اداره کل به یک اطمینان خاطر و آرامش ذهنی خوبی دست یافتم، گفت: دامپزشکی کار حساس و خطیری است و در بحث پدافند غیر عامل می توانند بسیار موثر واقع گردد.

 
 
نظر شما
ادامه