کد خبر: ۳۲۲۸

حکیم مهر -  تجربیات علمی بیماری‌های حیوانات بین متخصصان داخلی و خارجی در قالب برگزاری کارگاه آموزشی بیماری‌های حیات وحش در ایران با حضور نماینده انجمن حفاظت از حیات وحش ، تبادل شد.

 دکتر استفان اوستروفسکی، مشاور بین‌المللی پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی با برگزاری دو کارگاه آموزشی، تجربیات علمی خود را در زمینه بیماری‌ها و پاتولوژی حیات وحش به متخصصان و کارشناسان ایرانی منتقل کرد.

دکتر استفان اوستروفسکی یکی از مجربترین دامپزشکان در زمینه حیات وحش است که سالها از سوی انجمن حفاظت از حیات وحش آمریکا، در پروژه‌های متعددی در خاورمیانه مشغول بکار بوده است.

وی تجربیات کاری فراوانی در زمینه جابجایی، انتقال و معرفی مجدد گونه هایی ازقبیل اوریکس، آهو و هوبره در کشورهای منطقه دارد و هم اکنون نیز ساکن کشور فرانسه است.

وی که یکی از مشاوران خارجی پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی است بامداد روز سه شنبه وارد ایران شد و نخستین کارگاه آموزشی خود را در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار کرد.

دومین کارگاه آموزشی او برای دامپزشکان ایرانی صبح روز چهارشنبه سوم شهریورماه در منطقه حفاظت شده پرور دراستان سمنان برگزار شد.

استفان اوستروفسکی ، در سفر ‪ ۱۰‬روزه خود به ایران، قرار است بعد از بازدید از برخی مناطق زیست یوزپلنگ از جمله پناهگاه حیات وحش میاندشت و پارک ملی توران، از پارک ملی گلستان، پناهگاه حیات وحش شیراحمد، دشت ناز ساری و پارک باباامان بجنورد نیز دیدن کند.

استفان اوستروفسکی همچنین سومین کارگاه آموزشی خود را برای دامپزشکان ایرانی در زمینه انتقال و معرفی آهو و نیز اصول بیهوشی حیات وحش روز ‪۹‬ شهریور ماه - همزمان با روز یوزپلنگ- در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌کند.

نظر شما
ادامه