کد خبر: ۳۲۳۳۱
 

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل پیرو مصاحبه معاون غذا و داروی این دانشگاه در روز جهانی غذا که خبر از تخلف مدیر یک کارخانه شیر و لبنیات خبر داده بود، اطلاعیه ای صادر کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ساوالان خبر، متن این اطلاعیه بدین شرح است :

پیرو مصاحبه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در روز جهانی غذا در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در ارتباط با عدم نظارت کامل در پروسه تولید مواد غذایی، موارد ذیل جهت روشنگری افکار عمومی و رفع شبهات احتمالی از سوی برخی مسئولین، تولید کنندگان و مردم شریف استان قابل ذکر است .

 1- جریان شیر یارانه ای و تخلف در عرضه آن توسط یکی از تولید کنندگان، مربوط به سالهای ۹۱-۸۸ می باشد و در دوران تصدی مدیریت فعلی سازمان تعزیرات حکومتی اتفاق نیفتاده است.

 2- انتقادات مطروحه ناظر بر نقایص و خلاء های قانونی در ارتباط با تخلفات و تقلبات حوزه غذا و به روز نبودن قانون مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب سال ۱۳۳۹ می باشد. بدیهی است دوائر تعزیرات ناگزیر به صدور حکم مطابق قانون مذکور می باشند .

 3- در ارتباط با تقلبات و تخلفات غذایی در موارد دیگری مثل برنج تاریخ گذشته، اداره کل تعزیرات استان از تمام ظرفیت های قانونی خود استفاده کرده که قابل تقدیر می باشد.

 4- جریمه اعلامی مربوط به حجم قرارداد تولید شیر یارانه ای بوده است.

گفتنی است «دکتر حجت‌ سید خلیل‌ اللهی» معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل چندی پیش در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از کارخانه‌های تولید شیر در اردبیل در حالی که آب را به شیر آمیخته می‌کرد، با فروش ۶۰ میلیون تومانی پرونده تخلفاتی‌اش به تعزیرات فرستاده شد.

وی گفته بود: هر چند تعزیرات بعد از ارسال پرونده تخلفاتی این کارخانه که برادر یکی از نمایندگان سابق استان در این پرونده دست داشته، اما تنها ۳۰ میلیون تومان جریمه صادر کرد در حالی که از این محل افراد متخلف با فروش شیر همراه با آب ۶۰ میلیون تومان به جیب زدند.

 
 
نظر شما
ادامه