کد خبر: ۳۲۳۳۵
 

مدیرکل دامپزشکی استان فارس از عدم استقبال دامداران استان نسبت به انجام واکسیناسیون دام ها علیه بیماری تب برفکی اظهار نگرانی کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس، «دکتر یعقوب مهندس» اظهار داشت: واکسیناسیون علیه بیماری واگیردار تب برفکی در دام سنگین (گاو و گوساله ) همزمان با سراسر کشور از تاریخ 7 مهرماه در استان فارس آغاز شده که متاسفانه استقبال قابل توجهی از طرف دامداران صورت نگرفته است.

وی افزود: برای نیل به نتیجه مطلوب لازم است اکثریت جمعیت دامی بخصوص در نواحی پر تراکم دامی استان تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرد؛ متاسفانه علی رغم اطلاع رسانی های صورت گرفته شاهد کم توجهی بعضی از دامداران به این امر مهم هستیم به گونه ای که تا این تاریخ تنها قریب پنجاه درصد از جمعیت مورد انتظار تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند.

وی تاکید کرد: عدم همکاری دامداران و حساس ماندن نیمی از جمعیت دامی احتمال شیوع این بیماری در ماه های آتی را دو چندان خواهد کرد.

دکتر مهندس تصریح کرد: به منظور جلوگیری از وارد آمدن خسارت اقتصادی به دامداران از مسئولین امر از جمله اتحادیه تعاونی دامداران و شورای شهر و روستا در خواست داریم دامداران را در این امر ترغیب و تشویق نمایند.

مدیرکل دامپزشکی استان فارس در پایان گفت: در سنوات گذشته بهای واکسن و هزینه واکسیناسیون از محل اعتبارات دولتی پرداخت می شده است ولی در سال جاری تنها هزینه واکسیناسیون از اعتبارات دولتی پرداخت می شود و بهای واکسن به عهده دامداران خواهد بود.

 
 
نظر شما
ادامه