کد خبر: ۳۲۳۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان گفت: نقش دامپزشکی در تامین بهداشت و سلامت جامعه بسیار مهم است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، «دکتر محمد جانباز» اظهار داشت: هنوز جایگاه واقعی و اصلی دامپزشکی به درستی تبیین نشده است و شمار بسیاری از مردم پس از گذشت سال ها هنوز با زمینه، وظایف و نوع عملکرد دامپزشکی آشنایی ندارند.

وی افزود: دامپزشکی در جوامع شهری و روستایی و در هر دو زمینه نقش مهم و موثری در تامین بهداشت و سلا‌مت عمومی جامعه ایفا می‌کند و تامین سلامت جامعه نیازمند نگاه ویژه به سازمان دامپزشکی و عملکرد آن است.‌

وی تصریح کرد: در چرخه بیماری‌ها و جلوگیری از روند ایجاد یک بیماری به‌خصوص بیماری‌های قابل انتقال بین دام و انسان و نیز در کنترل و بازرسی صنایع غذایی به‌خصوص با منشاء دامی، دامپزشکی نقش اول را بازی می‌کند.

دکتر جانباز کمبود اعتبارات، تجهیزات، نیروی انسانی و امکانات را از جمله مشکلات دامپزشکی عنوان کرد و افزود: باید از دامپزشکی استان در خصوص تامین اعتبارات لازم حمایت لازم صورت پذیرد تا در انجام مسئولیت حاکمیتی این دستگاه اهم از نظارت، تشخیص، پیشگیری و غیره خللی وارد نشود.

مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان گفت: امروزه تأمین و تضمین سلامت سفره‌های مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که کارکنان دامپزشکی با حساسیت بالا و طبق ضوابط سازمان دامپزشکی کشور در حفظ تامین غذایی سالم و حلال تلاش می کنند.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
ناشناس
|
Iraq
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
0
0
عجب رسمیه رسم زمونه ....................................
جانی در
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
0
0
با نگاه ویژه من درست میشه بیا نگاه مخصوص کردم خدا قبول کنه ودوستان حکیم مهر
نظر شما
ادامه