کد خبر: ۳۲۳۶۲
photo_2016-11-01_13-54-18
 

مدیر گروه تولید و تجاری سازی بازار ستاد توسعه زیست فناوری با اشاره به حمایت های این ستاد برای ترویج مصرف پروبیوتیک ها در صنعت دام، طیور و آبزیان، اظهار کرد: پروبیوتیک ها نثش مهمی در بهبود و سلامت فراورده ها و مصرف کنندگان دارند و جایگزین مناسبی برای آنتی بیوتیک ها هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، «دکتر حمیدرضا طهوری» تصریح کرد: یکی از مشکلات تولیدکنندگان ما در حوزه دام، طیور و آبزیان برای صادرات محصول، باقی مانده های دارویی و انتی بیوتیک هاست و باید پروبیوتیک ها را جایگزین آن کرد.

وی افزود: زیست فناوری در حوزه های مختلف به ویژه صنعت دام، طیور و آبزیان کاربرد دارد. تولید پروبیوتیک ها نیز جزو اولویت های ستاد توسعه زیست فناوری است و در برنامه های ستاد توسعه زیست فناوری قرار گرفته و سندی هم برای اجرای آن با کمک انجمن پروبیوتیک تنظیم شده است.

طهوری ادامه داد: بر همین اساس انجمن پروبیوتیک با شرکت های تولیدکننده، مصرف کننده و واردکننده پروبیوتیک توافق همکاری امضا کرده و نشست های تخصصی هم با این اعضا داشتیم که در قالب سند پروبیوتیک شکل گرفته است.

مدیر گروه تولید و تجاری سازی بازار ستاد توسعه زیست فناوری خواستار همکاری دامداران، مرغداران و آبزی پروران برای جایگزینی پروبیوتیک ها به جای آنتی بیوتیک ها شد و تصریح کرد: در سال های اخیر بازار صادرات ما به دلیل مصرف آنتی بیوتیک ها در فراورده های دام، طیور و آبزیان از دست رفته و باید با همکاری هم این بازارها را به دست آوریم.

وی با بیان اینکه پروبیوتیک ها سلامت فرآورده های پروتئینی و مصرف کنندگان را تامین می کنند، افزود: بازار پروبیوتیک ها هنوز محدود بوده و فرهنگ مصرف این محصول مهم، در میان دامداران، مرغداران و آبزی پروران ترویج نیافته است. برای گسترش تولید و مصرف آن نیازمند اقدامات ترویجی هستیم که با کمک انجمن ها و تشکل ها باید تبلیغ و آگاهی رسانی شود.

ستاد توسعه زیست فناوری با همکاری صنایع مربوط و انجمن پروبیوتیکف طرح های ترویجی شرکت ها را بررسی کرده است تا پا بگیرد صنعت و استفاده بیشتری شود. حمایت های مادی و معنوئی در ستاد وجود دارد تا در کشور ترویج و استفاده شود.

طهور از شرکت ماهان به عنوان تنها تولیدکننده پروبیوتیک های دامی در کشور یاد و اظهار کرد: شرکت ماهان در حوزه دام و طیور که زیر مجموعه شرکت بزرگ زیست تخمیر است، محصول پروبیوتیک تولید می کند.

وی با اعلام حمایت های مادی و معنوی از شرکت های دانش بنیان، افزود: شرکت هایی که در زمینه تولید و صادرات این محصولات سهم دارند، زیر چتر حمایت دولت قرار دارند و زنجیره کردن آنها بر عهده مااست. ما با همکاری انجمن پروبیوتیک مدلی برای توسعه محصول برای عرضه در بازار داخل و رقابت پذیری در بازارهای صادراتی تعریف کرده ایم.

 
 
نظر شما
ادامه