کد خبر: ۳۲۳۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

سمینار یک‌روزه «بیماری مشمشه در اسب» با هدف شناسایی و پیشگیری به موقع قبل از شیوع بیماری در سالن کنفرانس دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، «دکتر محمود دهقانی اشکذری» رئیس واحد اشکذر در این سمینار علمی، گزارشی از اهداف آن بیان کرد و بحث مروری بر مشمشه نیز از سوی «دکتر حسام الدین اکبرین» استادیار اپیدمیولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران ارائه شد.

 «دکتر حدادزاده» مدیر کل دامپزشکی استان یزد هم درباره وضعیت مشمشه در استان یزد مطالبی بیان کرد.

مشمشه در انسان از دیدگاه بیماری مشترک نیز از سوی «دکتر محمد زینلی» استادیار مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت ارائه شد.

 «دکتر نادر مصوری» استادیار پایه 22 و رئیس بخش تحقیق و تهیه توبرکولین، مالئین و یونین و آزمایشگاه رفرانس مؤسسه رازی در این سمینار که با حضور مسئولان، دانشجویان و علاقه‌مندان برگزار شد با ذکر مطالبی، مقایسه روش های معتبر تشخیصی مشمشه را تشریح کرد.

 «دکتر کیوان تدین» رئیس بخش واکسن های باکتریایی هوازی نیز درباره مبانی امنیت زیستی و حفاظت آزمایشگاهی پرسنلی سخنرانی کرد.

از دیگر مطالب تدریس شده در این سمینار، الایزای تشخیصی مشمشه در ایران، جداسازی و شناسایی عامل بیماری مشمشه، مقررات بین المللی در ارتباط با حمل و نقل هوایی، عوامل بیولوژیک و تشخیص تفریقی مشمشه بود.

این سمینار از طرف مرکز تحقیقات زیست فناوری پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، اداره کل دامپزشکی استان یزد، انجمن میکروب شناسی ایران و مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و حمایت مالی باشگاه اشک زرین اشکذر برگزار شد.

شهرستان اشکذر به عنوان قطب گردشگری اسب بوده و دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیار زیادی است و هرساله مسابقات ملی زیبایی اسب اصیل عرب در این شهرستان و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر برگزار می شود.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
اشکذر کجاس حالا؟
نظر شما
ادامه