کد خبر: ۳۲۴۰

حکیم مهر -  توزیع تخم نوغانهای نامرغوب توسط وزارت جهاد کشاورزی در میان پرورش دهندگان پیله ابریشم باعث کاهش برداشت پیله ابریشم شده است.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمانهای جهاد کشاورزی در استانهای شمالی کشور اقدام به توزیع جعبه های تخم نوغانهای نامرغوب در بین پرورش دهندگان پیله کرم ابریشم کرده است. به طوری که حجم برداشت نوغان به شدت کاهش یافته است.

مهرداد بائوج لاهوتی افزود: در حالی که از هر جعبه نوغان حداقل 15 کیلوگرم پیله ابریشم باید به وجود آید، میزان برداشت به کمتر از پنج کیلوگرم رسیده است.

وی تاکید کرد: هرچند بسیاری از عرضه کنندگان تخم نوغان مدعی شده اند کاهش برداشت به علت عدم مدیریت پرورش دهندگان بوده است، اما پرورش دهنده ای که دهها سال است به این شغل مشغول است، با زوایای مدیریتی شغل خود آشناست.

نخ ابریشم از هفت هزار تن به هزار تن رسید

بائوج لاهوتی همچنین خاطرنشان کرد: حجم تولید نخ ابریشم از هفت هزار تن در سال به کمتر از هزار تن رسیده است.

وی ادامه داد: 70 درصد باغهای توت تغییر کاربری داده اند که علت آن واردات بیش از اندازه نخ ابریشم از کشورهای خارجی نظیر اکراین به ایران است.

وزیر بازرگانی منافع عده ای را بر منافع کشور ترجیح داد

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزیر بازرگانی تصریح کرد: هرچند نظام نامه اصلاح تعرفه های وارداتی ارایه شد، اما وزیر بازرگانی با ترجیح منافع عده ای افراد خاص بر منافع کشور از اجرای آن سر باز زد.

بائوج لاهوتی یادآور شد: به نظر می رسد تاخت و تاز وزیر بازرگانی در حوزه واردات به علت موضع منفعلانه وزیر جهاد کشاورزی است. چنانچه در طول سال گذشته تاکنون حتی یک بار به استانهای کشاورزی کشور نظیر مازندران و گیلان سفر نکرده و در بحرانهای به وجود آمده نظیر بحران برنج از نزدیک با کشاورزان برنجکار همدردی نکرده است.

نظر شما
ادامه