کد خبر: ۳۲۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: پول، بازار کار و سختی مهمترین اولویت های انتخاب رشته هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «محمدحسین پورکاظمی» رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی درباره انتخاب رشته مقاطع پزشکی، بیان کرد: یکی از مهمترین اولویت های داوطلبان برای انتخاب رشته های پزشکی، بازار کار مناسب است.

وی ادامه داد: پول و سختی رشته از دیگر عوامل تاثیر گذار در انتخاب رشته هستند به این معنا که رشته ای که درآمد بیشتر و سختی شغل کمتری داشته باشد، از طرفدار بیشتری برخوردار هستند، برای مثال رشته اورژانس در مقایسه با دستیاری هسته ای، به دلیل کشیک های طولانی مدت کمتر انتخاب می شود.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به شناخت ناکافی داوطلبان درباره رشته های جدید گفت: برخی رشته ها مثل رشته پسماند نوین بوده و متاسفانه به دلیل ناآگاهی حتی در تکمیل ظرفیت هم خالی می ماند.

به گفته پورکاظمی رادیولوژی پرطرفدارترین رشته پزشکی بوده و پس از آن ژنتیک و ارتودنسی در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

وی از هجوم داوطلبان به سمت رشته های تجربی و پزشکی خبرداد و افزود: سال گذشته از بین 480 هزار شرکت کننده کنکور تجربی که حتی از مجموع رشته های ریاضی و انسانی هم بیشتر بود، حدود 10 هزار و 600 نفر در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و غیره پذیرفته شدند.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
2
3
ولله ما که از دامپزشکی نه راحتی دیدیم نه پول و درآمد آنچنانی دیدیم نه بازار کار آنچنانی...!!
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
0
0
اون بینوا هایی که این سالها میرن دامپزشکی بخونند گول مدرک دکتری رو میخورند . بیچاره ها فکر میکنند چون دکتر میشن مثل اون سه رشته دیگه ارج و قرب دارند و پول در میارن.
نظر شما
ادامه