کد خبر: ۳۲۴۰۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور گفت: طرح واکسینه کردن پرندگان روستایی در مقابله با بیماری نیوکاسل در روز جمعه 5 آذر اجرا می شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر فرشاد زین العابدین طهرانی» مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور در خصوص اجرای طرح واکسیناسیون پرندگان روستایی در برابر بیماری نیوکاسل بیان کرد: این طرح با همکاری بسیج سازندگی در روز جمعه 5 آذر به مناسبت هفته بسیج به صورت همگانی در 12 استان بصورت رایگان اجرا می شود.

زین العابدین طهرانی ضمن اشاره به این موضوع که هم اکنون 50 درصد از پرندگان 12 استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند، ادامه داد: این طرح در استان های گلستان، گیلان، مازندران، کردستان، خوزستان، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، بوشهر و سمنان انجام می شود.

وی اظهار داشت: واکسیناسیون طیور روستایی در سال های گذشته به صورت پراکنده و با استفاده از واکسن های کشت روغنی به صورت تزریقی صورت گرفته بود ولی فاز اول این طرح در آذر ماه سال جاری از طریق واکسن های خوراکی جدید که امکان واکسینه کردن پرنده از طریق خوردن آب را فراهم می کند، به صورت همگانی در 12 استان به بهره برداری می رسد.

مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه این طرح قرار است هر 3 ماه یکبار انجام شود، گفت: سعی داریم در هر دوره سطح پوشش این طرح را افزایش دهیم و امید است طرح واکسینه کردن طیور روستایی در سال 96 در سراسر کشور صورت پذیرد.

زین العابدین طهرانی یادآور شد: سازمان دامپزشکی با آموزش نیروهای بسیج سازندگی جهت واکسینه کردن پرندگان روستایی این طرح را در راستای اقتصاد مقاومتی و جهت ارتقای معیشت روستاییان و سلامت جامعه در روز جمعه ۵ آذر با مناسبت هفته بسیج به صورت رایگان اجرا می کند .
 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
0
0
این کار دو ایراد عمده دارد اول اینکه فرد روستایی خودش باید نسبت به حفظ و سلامتی طیورش این فرهنگ و حداقل همت را داشته باشد و خود به بخش خصوصی مراجعه و طیور خود را با پرداخت هزینه ای اندک مایه کوبی کند نه اینکه بنشیند تا اداره بیاد و با خواهش برایش رایگان واکسیناسیون کند ضمن اینکه این کار رایگان شده رقابت بین بخش دولتی رایگان و بخش خصوصی که باید هزینه‌های خود را تامین کند که البته برنده این رقابت ناعادلانه هم مشخص است که کیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
0
0
با سلام خدمت اقای دکتر و همکاران بخش طیور
منتظر نظرات مرغداران محترم هستیم
دامپزشک بخش دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
0
0
دوستان بهتره یکم منطقی تر به این مسائل نگاه کنید، این جا نه بحث رقابت بخش خصوصی و دولتی نه سود یه عده، چون این کار در راه رضای خدا و خدمت به مناطق روستایی و محرومه. مثل طرح های وزارت بهداشت تو مناطق محروم. درسته روستایی باید خودش پول این مایه کوبی رو بپردازه و بخش خصوصی این کارو انجام بده. ولی این اقدام یه کار جهادی برای خدمت رسانی به روستایی های محروم. برای همینم رایگان انجام میشه. و همیشگی نیست یه طرحی که امسال تو یه سری از استان ها انجام میشه. پس به بخش خصوصی و کاراش ضربه ای نمیزنه. و سودش هم برای مردم روستایی و محرومه. لطفا مغلطه نکنید و این کار بزرگ و جهادی رو زیر سوال نبردید
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
0
دست شما درد نکنه طرح بسیار خوبیه دست دلالهای بزرگ که واکسن رو به قیمت ناچیز میخرن و چند برابر به روستائیان مستضعف میفروشن رو کوتاه میکنه مخصوصا دامپزشکی های ........ که ............... نمی شناسن .باتشکر از بسیجیان همیشه در صحنه
نظر شما
ادامه