کد خبر: ۳۲۴۱۵
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
گزارش مرکز مجازی ترویج دامپزشکی از بی‌توجهی به دامپزشکی روی آنتن سیما:
برنامه غیرمحرمانه شبکه دو سیما با موضوع ایمنی و بهداشت مواد غذایی، اوج مظلومیت دامپزشکی را به نمایش گذاشت ...
 

برنامه غیرمحرمانه شبکه دو سیما با موضوع ایمنی و بهداشت مواد غذایی، اوج مظلومیت دامپزشکی را به نمایش گذاشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مرکز مجازی ترویج دامپزشکی (مِتُد)، مهمانان این برنامه، در واپسین ساعات جمعه 14 آبان ماه سال جاری تا توانستند از «دامپزشکی» و نقش آن در تأمین بهداشت مواد غذایی غفلت کردند و این سازمان و فعالیت جمع زیادی از دامپزشکان را نادیده گرفتند.

در برنامه غیرمحرمانه این هفته شبکه دو، یک پزشک به نمایندگی از سازمان استاندارد، یک دامپزشک (که البته در برنامه معلوم نشد دامپزشک است) به نمایندگی از وزارت بهداشت و یک متخصص به نمایندگی از وزارت جهاد کشاورزی با موضوع «بهداشت مواد غذایی» به بحث پرداختند.

«دکتر سهیل اسکندری» که خود را عضو هیأت علمی دانشگاه و نماینده سازمان غذا و دارو معرفی کرد، با بیان این مطلب که سازمان هایی نظیر دفع آفات نباتی و دامپزشکی با قانونی قدیمی کارآیی لازم را ندارند، به نقش وزارت بهداشت در تأمین سلامت غذایی اشاره کرد و به بیان مجری برنامه بیشتر سعی کرد از پاسخگویی طفره برود.

 

گفتنی است دکتر اسکندری تحصیلات دامپزشکی و بهداشت مواد غذایی دارد.

پزشک نماینده سازمان استاندارد هم با بیان اینکه پالم اصلاً روغن بدی نیست و اتفاقاً در مقایسه با روغن آفتابگردان برای سرخ کردن مناسب‌تر هم هست (!) تا توانست به نقش مهم سازمان استاندارد در پایش محصولات غذایی اشاره نمود و انتقادات مهمانان حاضر در استودیو در خصوص تفاوت نمونه آزمایش شده با نمونه عرضه شده در بازار را اتهام قلمداد و به شدت تکذیب نمود.

 

اما نکته تأمل برانگیز این برنامه به حضور «دکتر شجاع الدینی»، مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا وزارت جهاد کشاورزی مربوط می‌شد.

او با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی مسئول تولید غذای سالم و نه پایش سلامت است، متولی پایش سلامت غذا را وزارت بهداشت عنوان کرد و از اینکه نام دفتر تحت مدیریت وی از محیط زیست و توسعه پایدار به محیط زیست و سلامت غذا تغییر کرده ابراز خرسندی و از تعامل گسترده بین بخشی از جمله با سازمان استاندارد در دولت فعلی به عنوان اقدامی مهم در عرصه تأمین سلامت غذا یاد کرد.

عجیب و تأسف‌انگیز آنکه، وی در طول این برنامه نامی از سازمان دامپزشکی (زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی) نبرد و از نقش دامپزشکان هم که به طور مداوم در تأمین بهداشت مواد غذایی ایفا می‌کنند، یاد نکرد.

 

گفتنی است با وجود تعداد بسیار زیاد دامپزشکان متبحر و متخصص در عرصه بهداشت مواد غذایی، مدیرکل دفتر سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی بعهده فردی است که دکترای گیاه‌پزشکی دارد.

از نکات تأسف‌انگیز دیگر این برنامه آنکه در پایان، شماره تلفن شکایات در زمینه مواد غذایی وزارت بهداشت و همچنین شماره پیامک استعلام اصالت کالاهای وارداتی و حتی شماره پیامک سازمان استاندارد اعلام شد، اما خبری از شماره پیامک یا تلفن مرتبط با سازمان دامپزشکی کشور نبود.

این در حالی است که در سالیان اخیر، مسئولین سازمان دامپزشکی در مراسم چهارده مهر به افتتاح سامانه های مختلف الکترونیک و برخط صدور پروانه بهداشتی و ردیابی محصولات غذایی و نیز اعلام شماره تلفن سراسری ارتباط با این سازمان می‌پردازند، ولی این اقدامات در صدا و سیما و اطلاع رسانی گسترده در این خصوص به نتیجه نرسیده است.

 
 
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Petmehdivet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
0
3
................ با مظلومیت تفاوت داره.سازمان ......... جمع بشه بهتره.به امید خدا دامپزشکی از سازمان به دفتر تغییر کنه تا یه مظلوم از مظلومین این کشور کم بشه!
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
0
2
من نمیدونم چرا استاندارد رو مستقیم وصل میکنند به دامپزشکی ! اصلا وظایف استاندارد در حوزه خودش چیز دیگه ای تعریف شده و دستور العمل اونها در دامپزشکی منطقی نیست...

آهای وزارت بهداشت راست بگو، استاندارد که دیگه قدرتی نداره چرا دوست داری هی پای استاندارد رو بکشی وسط ؟ جسم نیمه جانی از استاندارد توی کشور مونده، میخوای کی بهش لگد بزنه ؟
پاسخ ها
بهزاد رنجبران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
سازمان استاندارد را می‌آورند تا مسئولیت پالم را از سر خود باز کنند. چون از ابتدا می‌دانستند مشکل، مصرف روغن نخل نیست بلکه در تخطی چند شرکت‌ تولیدکننده‌ی لبنی زیر نظارت خودشان بوده که می‌توانستند بدون تشویش اذهان عمومی هم قضیه را جمع کنند. حالا چرا نکردند؟
[خودم سانسور می‌کنم حکیم مهر جان (:]
مصطفی قلاوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
دقیقا جناب دکتر
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
0
5
وقتی رییس سازمان دامپزشکی اعلام میکنه باید قانونی تصویب بشه که مسیولیت تولیدات خام دامی به عهده خود تولید کننده باشه و نظارت دامپزشکان رو تا این حد بی ارزش و بی اهمیت جلوه میده چه انتظاری از صدا و سیما یا جهاد یا استاندارد و غیره میشه داشت؟به عقیده بنده همه این جریانها رو کنار هم بگذاریم میشه رخداد کابوس وحشتناکی رو در اینده نزدیک برای دامپزشکی انتظار داشت.از ماست که بر ماست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
هزاران آفرین به دقت نظر شما
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
2
0
دانش وزارت بهداشت در زمینه بهداشت مواد غذایی، چیزی در حدود صفر هست و در این حوزه قابل مقایسه با دامپزشکا نیستند. این رو خودشون هم کاملاً وقف هستند. یکی از دلایلی هم که در صدا و سیما اسم دامپزشکی نمیاد همینه که وزارت بهداشت می ترسه اسم کسایی رو ببره که بسیار بسیار خبره تر از خودش هستند. اما فقط قدرت دارن و با قدرتشون جلوی دیده شدن حقیقت رو می گیرن. تنها راهی هم که برای ما دامپزشکها می مونه فقط استقامت هست. بالاخره روزی هم میرسه که حق به حقدار می رسه. همین حرکت حکیم مهر خودش بی تأثیر نیست. این حقایق رو بارها و بارها باید فریاد زد تا تو این مملکت بالاخره فریاد ما به گوش شنوایی برسه. در آینده ای نزدیک ... انشاءالله
ایشان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
0
3
این جناب دکتر سهیل اسکندری ! رو بنده از زمانی که شیراز دانشجو بود میشناسم....پسر خوبی بود ولی از زمانی که رفت تو وزارت بهداشت پاک یادش رفت کی بوده و از کجا و با چه رشته ای قراره به کشورش خدمت کنه....حیف
پاسخ ها
بهزاد رنجبران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
چرا انتظارات غیر معمول باید داشت؟!
دکتر اسکندری در حال حاضر در استخدام وزارت بهداشت هستند و به عنوان نماینده‌ی وزارت بهداشت در آن برنامه حاضر شده‌اند آن وقت چون نماینده‌ی وزارت کشاورزی فراموش کرده سازمان دامپزشکی‌یی هم در این وزاتخانه وجود دارد باید از نماینده‌ی وزارت بهداشت انتظار داشته باشیم از ما تمجید کند؟!
گویا خودمان هم نمی‌دانیم خوشمان بیاید یا نه عضوی از وزارت کشاورزی هستیم
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
0
1
ظاهرا همه اصناف به شغل و زحمات خود ارج می نهند و به اخبار و وقایع و قوانین جدید مربوطه واکنش نشان می دهند غیر از دامپزشکان. آیا واقعا خود را دکتر می دانیم یا خیر؟
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
0
1
آقا لعنت به این زندگی
این دامپزشکی هم شد رشته خیلی بدبختیم
آقا من میرم فردا انصراف می دم
مهر تخصص های پزشکی و که گرفتن ازمون
یه سری تخصص های پزشکی و برداشتن
هرجا هم میگی دامپزشکم مسخرت می کنن
این چه وضعیه..
تارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
0
1
دامپزشکان اینقدر هم که نشان میدهند بیکار و..... نیستند کمی به خودتان احترام بگذارید تا دیگران یاد بگیرند.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
2
0
کسی که از دامپزشکی انتقاد میکنه و میگه رشته خوبی نیست و اه و....با عرض معذرت یا بیسواده یا بی عرضه و تنبل کار برای کارکن همیشه هست مخصوصا در دامپزشکی که زمینه های مختلف کاری داره. دوما خورشید همیشه خورشیده شاید ابر سیاهی بتونه مدتی جلوشو بگیره ولی همیشگی نیست دامپزشکی رشته استراتژیک و مهمی هست از هر نظر که نیازی به توضیح نیست. لطفا احترام خودتان را نگهدارید وقتی خودمون اینجور دامپزشکیرا بی ارزش میکنیم بعد انتظار دارید یه مجری یا کارشناس یه سازمان دیگه به ما احترام بگذاره؟
هم خوابگاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
0
2
دکتر اسکندری از دانشجویان دانشگاه شیراز و انسان بسیار شریف و با اخلاقی هستند.
نظر شما
ادامه