کد خبر: ۳۲۴۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاههای مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: برای اولین بار این مرکز اقدام به اجرای طرح کشوری «بررسی آزمایشگاهی انگل های خارجی دام با هدف تعیین فون این انگل ها در گله های گوسفند و بز» کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی مرکز ملی تشخیص، «دکتر عادل حقیقی» افزود: این طرح که از برنامه های جامع و ارزشمند دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان می باشد، با همکاری مرکز ملی تشخیص انجام شده است. در این طرح نمونه های برداشت شده از سطح بدن دام ها برای تعیین نوع، جنس و گونه انگل به آزمایشگاه انگل شناسی مرکز ملی تشخیص ارسال شده است و اجرای این طرح برای اولین بار در سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" در این مرکز با موفقیت صورت گرفته است.

در ادامه «دکتر علیرضا فراهانی» مجری طرح ابراز داشت: نمونه های دریافتی از چهار منطقه آب و هوایی و همراه کدهای GIS  مربوطه شامل "کنه، شپش، کک و جرب" مورد بررسی آزمایشگاهی قرار گرفته است و گزارش های تهیه شده می تواند در تصمیم گیری های سازمان در جهت مبارزه و کنترل بیماری های تک یاخته ای نظیر "تیلریوز، بابزیوز، آناپلاسموز، ..." و بیماری های باکتریایی و ویروسی مانند CCHF  مهم و موثر باشد. نتایج مربوط به این طرح به دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان ارسال شده است.

 

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
0
0
بايد ديد مقاله به نام چه كساني منتشر خواهد شد
نظر شما
ادامه