کد خبر: ۳۲۴۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر مهدی خلج» افزود: تعدادی از کشورهای آسیای میانه، استرالیا و نیوزلند برای واردات گوشت قرمز مورد تایید قرار گرفته‌اند ...
 

حکیم مهر - رییس سازمان دامپزشکی کشور ضمن تاکید بر تامین مواد اولیه خام دامی برای صنعت فرآورده های گوشتی گفت: اکنون برای واردات گوشت قرمز مورد نیاز کشور از اروپا و کشورهای آسیای میانه محدودیتی نداریم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مهدی خلج» روز شنبه در حاشیه نخستین نمایشگاه بین المللی و تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته (Meatex) که در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، با بیان این که سالیانه 10 درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور وارد می شود، افزود: سازمان دامپزشکی از لحاظ کمیت تولید هیچ مسوولیتی ندارد و کارگروه تنظیم بازار میزان واردات را از لحاظ کمیت تعیین می کند، اما این که محصول مورد نظر از چه کشورهایی وارد شود، تابع رعایت الزامات کیفی و بهداشتی است که توسط سازمان دامپزشکی انجام می شود.

وی اظهار داشت: در واقع سازمان دامپزشکی کشورهای متقاضی را از لحاظ بیماری های دامی و کشتارگاه مورد نظارت و ارزیابی خطر قرار می دهد و در صورت نبود مشکل مجوز واردات صادر می شود. در عین حال مرجع صلاحیت دار آن کشور نیز موظف است بر زنجیره و پروسه تولید و صادرات نظارت داشته باشد.

خلج افزود: بنابراین در شرایط فعلی کشورهای متعدد اروپایی مورد ارزیابی خطر قرار گرفته اند و گزارش ها نشان می دهد واردات گوشت سالم از این کشورها محدودیتی ندارد. تعدادی کشورهای آسیای میانه نیز برای واردات گوشت گوسفندی تایید شدند و کشورهای اقیانوسیه مثل استرالیا و نیوزیلند نیز می توانند وارد این عرصه شوند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: برای این که واردکنندگان ما قدرت و قابلیت انتخاب داشته باشند، کشورهای متعددی را مورد تایید قرار داده ایم که اسامی آنها روی سامانه یکپارچه این سازمان نصب شده است.

فرآورده های پروتئینی ایران قابل رقابت است

خلج با بیان این که تولید با قدرت رقابت می تواند نماد اقتدار علمی و عملی یک کشور باشد، افزود: بنابراین وقتی نمایشگاهی با حضور انواع شرکت های داخلی و خارجی برگزار می شود، بیانگر تولید با قابلیت و قدرت رقابت است که می توانند در سطح جهانی تولیدات خود را در معرض نمایش بگذارند.

وی افزود: برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند نشان دهنده صنایع غذایی کشور باشد که سازمان دامپزشکی با دو میلیون هشتصد هزار بازدید سالانه از سفره تا مزرعه بر کیفیت‌ها گواهی می‌دهد.

برخی مصاحبه‌های افراد بی اطلاع در خصوص کیفیت مواد غذایی آتش به دامن صنعت و اعتماد مردم می‌زند

رئیس سازمان دامپزشکی تصریح کرد: برخی مصاحبه‌های افراد بی اطلاع در خصوص کیفیت مواد غذایی آتش به دامن صنعت و اعتماد مردم می‌زند، اما سازمان دامپزشکی در کنار صنعت‌گران صنایع غذایی است.

مدیرعامل سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به این که مرغ مورد نیاز داخل تامین است و هیچ نیازی به واردات نداریم، گفت: به طور کلی همه صنایع ما نیاز خود را از بازار داخلی تامین می کنند.

خلج درباره تامین تن ماهیان در صنایع کنسروسازی کشور نیز افزود: با وجود تولید داخلی، با مشارکت و نظارت سازمان دامپزشکی تن ماهیان با کیفیت وارد می شود که بخشی از این کنسروهای تولیدی در بازار داخلی و بخشی به بازارهای خارجی راه پیدا می کند.

تاکنون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دیده نشده است

خلج درباره شیوع آنفلوانزای مرغی با شروع فصل سرما گفت: با توجه به پایش های صورت گرفته کشورهای مختلف جهان، در نیم کره جنوبی و شمالی با موارد متعدد بروز و شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مواجه هستیم.

وی اظهار داشت: براساس پایش های سازمان دامپزشکی، با همراهی صاحبان سرمایه و پرورش دهندگان در شرایط فعلی گزارشی درباره مشاهده بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نداشته ایم.

به گفته خلج، از نیمه شهریور ماه امسال بالغ بر یک هزار و 500 مرکز پرورش روستایی و سنتی و بازار پرندگان زینتی مورد پایش قرارگرفته اند و براساس نمونه برداری های صورت گرفته، ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گردش در این مراکز دیده نشده است.

وی اظهار داشت: با شروع فصل سرما، مهاجرت پرندگان مهاجر، تبادل کالا و تجارت بین المللی مخاطراتی در این زمینه وجود دارد.

وی به پرورش دهندگان صنعتی، سنتی، روستایی و عرضه کنندگان پرندگان زینتی توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه علائم خاص به نزدیکترین مرکز دامپزشکی مراجعه کنند و موارد را گزارش دهند. همچنین انتظار داریم مردم طیور را از بازارچه ها و مراکز بین راهی غیرمجاز خریداری نکنند تا امسال را با اطمینان و امنیت به پایان برسانیم.

صدور 12 هزار مجوز بهداشتی برای 66 کالا طی هفت ماه گذشته

رییس سازمان دامپزشکی کشور درباره مجوزهای صادرات گوشت مرغ گفت: در هفت ماهه امسال بالغ بر 12 هزار مجوز بهداشتی صادرات برای 66 کالا و در مقابل دو هزار مجوز بهداشتی واردات صادر شد.

خلج با اشاره به این که هیچ ممنوعیتی برای صادرات تخم مرغ و گوشت مرغ نداریم، افزود: بدیعی است صادرات تابع کیفیت و رقابت است که از لحاظ کیفیت بهداشتی و قیمت در مدت هفت ماهه امسال نزدیک به 47 هزار تن تخم مرغ و گوشت مرغ به کشورهای هدف صادر شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، نخستین نمایشگاه بین المللی و تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته (Meatex) از امروز پانزدهم تا هجدهم آبان ماه جاری به مدت چهار روز با حمایت انجمن صنفی صنایع فراورده های گوشتی ایران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود. 

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احسان
|
Australia
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
0
0
آقا ده نفر نیومدن اینقدر که ........................
نظر شما
ادامه