کد خبر: ۳۲۴۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین صبح امروز یکشنبه مورخ 16/8/95 در راس هیئتی از آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین بازدید کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، در ابتدای این بازدید «دکتر سید بهمن نقیبی» مدیر کل دامپزشکی استان قزوین ضمن معرفی توانمندی های آزمایشگاه و نیروهای متخصصی که در این آزمایشگاه فعالیت می نمایند، گفت: آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین یکی از 5 آزمایشگاه مرجع کشوری و همکار سازمان دامپزشکی کشور است که بصورت ملی فعالیت می نماید.

دکتر نقیبی وظایف آزمایشگاه مرجع دامپزشکی استان را گسترده دانست و با ذکر بخشی از اقدامات صورت گرفته در این آزمایشگاه گفت: بررسی باقیمانده های دارویی، تشخیص آلودگی های سالمونلایی، بیماری های آنفلوانزا و نیوکاسل در پرندگان، IHN ، IPN و VHS  و... ، تقلبات نوع گوشت، مواد افزودنی غیر مجاز در شیر و... از قابلیت های این آزمایشگاه است که موجب شده به عنوان همکار سازمان پدافند غیرعامل کشور مطرح گردد.

«دکتر فریدون همتی» استاندار قزوین در این بازدید ضمن با اهمیت شمردن تامین امنیت غذایی هم میهنان برای مردم و مسئولین، تصریح کرد: امنیت مفهوم مهمی است که تنها در دستگاههای نظامی و امنیتی تامین نمی شود، بلکه بخشی از امنیت که بسیار نیز مهم است امنیت غذایی است که در حوزه دامپزشکی تامین می شود و سلامت آنچه مردم مصرف می نمایند از نتایج اقدامات دامپزشکی است که مردم بدون داشتن دغدغه و استرس از مواد غذایی مورد تایید دامپزشکی استفاده می نمایند و این اقدامات مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی است.

دکتر همتی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: با توجه به بازدید صورت گرفته و توضیحاتی که ارائه شد، به نظر می رسد این آزمایشگاه قابلیت کارکرد بین المللی نیز داشته باشد که با توجه به فعالیتهای متخصصین در این آزمایشگاه و حمایتهای مسئولین امیدواریم این امر محقق شود.

«مهندس متقی فر» رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز ضمن تشکر از حضور استاندار در آزمایشگاه مرجع دامپزشکی، تقدیر نماینده عالی دولت در استان از دامپزشکی را پشتوانه ای برای ادامه کار مجموعه دامپزشکی دانست و افزود: دامپزشکی یکی از مجموعه هایی است که وظایف تصدی گری را به نحو احسن واگذار کرده است و با همکاری مطلوب بین نظام دامپزشکی واعزام دامپزشکان بخش خصوصی به عنوان مسئولین بهداشتی در کارخانجات مرتبط نقش مهمی در تامین امنیت غذایی عموم مردم بر عهده خواهند داشت.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
0
0
خصوصا توسط شخص دکتر خلج.
استانداری قزوین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
0
0
واقعا از انسجام عملیاتی اداره کل دامپزشکی استان قزوین و کارمندان وظیفه شناس آن قدردانی میکنم
نظر شما
ادامه