کد خبر: ۳۲۴۵۰
 

هیئت رئیسه مجمع خیرین سلامت استان چهارمحال و بختیاری طی بازدیدی از آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی،  پست قرنطینه فرخشهر و مرکز تشخیص بیماری های ماهیان سردابی قول مساعد همکاری ساخت و تجهیز دادند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، مجمع خیرین استان در ابتدا از آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان بازدید بعمل آوردند و در آنجا توضیحاتی از عملکرد دامپزشکی در قسمت های مختلف آزمایشگاه داده شد و خیرین سلامت استان با عملکرد همکاران دامپزشکی در حوزه آزمایشگاه آشنا شدند.

در ادامه نیز از پست قرنطینه دامپزشکی فرخشهر بازدید شد و به اهمیت قرنطینه در خصوص مبادی ورود و خروج دام و فراورده های خام دامی و کارهایی که همکاران دامپزشکی جهت جلوگیری از نقل و انتقال دام و فراورده های خام دامی که بدون گواهی بهداشتی دامپزشکی هستند انجام می دهند توضیحاتی ارایه شد.

سپس در اداره کل دامپزشکی، از مرکز تشخیص بیماری های ماهیان سردابی استان بازدید شد.

در جلسه ای که پس از آن در  اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد، مدیرکل دامپزشکی استان ضمن عرض خیر مقدم گفت: تولید و سلامت در دامپزشکی یکجا جمع شده و دامپزشکی در تلاش است که فراورده های خام دامی سالم در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

«دکتر عبدالمحمد نجاتی» در ادامه افزود: امروزه آگاهی جامعه بالا رفته و به همان نسبت نیز انتظارات بالا رفته است اما به همان نسبت که انتظارات بالا رفته است امکانات و تجهیزات در اختیار دامپزشکی قرار نگرفته است تا در مقابل انتظارات پاسخگو باشد.

دکتر نجاتی اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری قطب اول پرورش آبزیان سردابی است پس باید امکاناتی باشد تا بتوانیم به خواسته های ارباب رجوع جواب سریع بدهیم.

وی در پایان اذعان داشت: اگر بیماری های مشترکی مثل سل و تب مالت وارد بدن انسان شوند به راحتی از بدن ان ها پاک نمی شود و این خود باعث هزینه های زیادی برای افراد می شود. پس اگر پیشگیری مقدم بر درمان است که همینطور است پس باید با تقویت دامپزشکی پیشگیری صورت گیرد.

سپس در ادامه «مهندس قادری» دبیر مجمع خیرین سلامت استان اظهار داشت: امروز با شرح وظایف و اهمیت وجود دامپزشکی و با زحماتی که پرسنل دامپزشکی در حوزه های مختلف متحمل می شوند تا غذای سالم به دست مصرف کننده برسد آشنا شدیم و این اطمینان برایمان حاصل شد که افرادی هستند که تلاش می کنند تا غذای سالم در اختیار مردم قرار گیرد.

مهندس قادری در ادامه افزود: دامپزشکی فعلاً خط مقدم بهداشت عمومی جامعه است و اگر پیشگیری در این ارگان مهم علیه بیماری ها صورت گیرد، شاید نیازی به ساخت بیمارستان های متعدد نیست.

وی در پایان قول مساعد همکاری در جهت ساخت و تجهیز در حد توان را اعلام داشت.

 









نظر شما
ادامه