کد خبر: ۳۲۴۶۰
تعداد نظرات: ۳۵ نظر
قائم‌مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:
«دکتر شاهین آخوندزاده» افزود: یک نفر از داخل کشور ناشر «اشپرینگر» را از این تخلف مطلع کرده، در حالی که ناشر متوجه این تخلف نشده بود ...
 

حکیم مهر - قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از کشف شبکه خرید و فروش مقاله داخلی و خارجی در ارتباط با تخلف چند محقق ایرانی خبر داد و گفت: فردا جلسه اضطراری کمیته اخلاق برگزار می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر شاهین آخوند زاده» افزود: به تازگی گزارشی در مجله اشپرینگر نیچر به چاپ رسیده که از میان ۵۸۰ مقاله رد شده که دچار مشکل تقلب علمی هستند، ۵۸ مقاله ایرانی هستند.

وی افزود: ما این مقاله ها را بررسی کردیم و تیم متخصصی آنها را رصد کرده است و متوجه شدیم که این ۵۸ مقاله همگی از طریق یک شرکت نشر غیر قانونی که در زمینه خرید و فروش مقاله و پایان نامه فعالیت می کند در این انتشارات خارجی به چاپ رسیده است.

آخوندزاده یادآور شد: افرادی که در تهیه این ۵۸ مقاله نقش داشتند عمدتاً دانشجو و غیر هیات علمی بودند، اما این موضوع آنها را از اشتباه بزرگی که داشته اند مبرا نمی کند.

وی افزود: ما در وزارت بهداشت به شدت با موضوع پایان نامه ها و مقاله های تقلبی برخورد می کنیم و در رابطه با این ۵۸ مقاله هم تدابیر بسیار سخت گیرانه ای را به دانشگاه ها اعلام کردیم.

لغو ارتقاء اعضای هیات علمی متخلف

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: به همه دانشگاه های علوم پزشکی که این افراد در آنجا حضور داشته اند نامه ای ارسال شده است که در صورتی که فردی به وسیله این مقالات ارتقاء پیدا کرده است، آن ارتقاء لغو می شود و اگر پرونده عضو هیات علمی در دست بررسی ارتقاء است، آن ارتقاء متوقف می شود.

وی افزود: کمیته های اخلاقی دانشگاه ها جلسه تشکیل خواهند داد و با دانشجویان و استادانی که در این مقالات نقش داشته اند برخورد می کنند.

برگزاری جلسه اضطراری کمیته اخلاق کشوری در وزارت بهداشت

آخوندزاده گفت: همچنین فردا سه شنبه جلسه اضطراری کمیته اخلاق کشوری در وزارت بهداشت تشکیل جلسه خواهد داد و تدابیر لازم را برای برخورد با این مورد و موارد اینچنینی اتخاذ و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

وی اظهار داشت: با اشپرینگر هم مکاتبه صورت گرفته است که چرا از میان ۵۸۰ مقاله تنها نام ایران در اخبار آن ناشر درج شده است. البته اشپرینگر یک خبر جدید در این زمینه قید کرده است که این مقالات در مجموع دچار اشکال بوده اند و می دانیم که این اشکال نماینده جامعه علمی ایران نیست.

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اضافه کرد: باید تاکید کنیم که این مقالات به هیچ عنوان نماینده جامعه علمی کشور با سالانه ۲۰ هزار مقاله در علوم پزشکی نیستند، اما با توجه به اینکه خصومت علیه نظام جمهوری اسلامی به طور واضح وجود دارد، باید مراقب باشیم که حتی کارهای خاکستری هم انجام ندهیم، چه برسد به کارهای نادرست.

وی درباره شناسایی این شبکه خرید و فروش مقالات علمی در خارج و داخل گفت: ما به وزارت علوم هم اعلام کردیم که چه برخوردهایی را با این افراد که این ۵۸ مقاله را منتشر کرده اند، خواهیم داشت.

کشف سه ردپای داخلی و خارجی درباره ۵۸ مقاله تقلبی

آخوندزاده اظهار داشت: سه رد پا در این شبکه پیدا شده است که یکی از آنها این است که بخش عمده ای از این ۵۸ مقاله، متعلق به دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران بوده است. ردپای دیگر این بوده که یک نفر از داخل کشور ناشر «اشپرینگر» را از این تخلف مطلع کرده، در حالی که ناشر متوجه این تخلف نشده بود.

وی افزود: ردپای دیگر اشکال کار ناشر بوده است. به طور معمول وقتی مقالاتی برای یک مجله ارسال می شود مجله آن را برای داوری به یک داور شاخص آن رشته ارجاع می دهد. در مورد این مقالات مجله اعلام کرده که یک داور به ما پیشنهاد دهید، شرکت مورد نظر یک ایمیل تقلبی از یک داور بین المللی را به ناشر معرفی کرده است. در واقع به ناشر نیز کلک زده و داوری مقالات در ایران انجام شده است.

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: اشکال دیگر ناشر این بوده است که بیشتر این ۵۸ مقاله در فاصله دو هفته از دریافت، مورد پذیرش ناشر قرار گرفته اند که این موضوع در هیچ نشریه ای در دنیا امکان پذیر نیست و این نشان می دهد که افرادی که این مقالات مشکل دار را به چاپ رسانده اند یک شریک خارجی دارند.

برخوردهای حقوقی و قضایی با متخلفان

وی به ردپای دیگر این مسئله اشاره کرد و گفت: کار اشتباه دیگر ناشر این است که بر اساس اصل همه مجلات، پس از مورد قبول واقع شدن یک مقاله امکان تغییر نام افراد وجود ندارد، اما در مورد این ۵۸ مقاله اسامی پس از پذیرش تغییر کرده است. همچنین مورد دیگر این بوده که در صورت اثبات شباهت های متنی یک مقاله به کل رد می شود اما شباهت ها در مورد این مقالات نادیده گرفته شده و پس از انتشار، ناشر هشدار داده است.

آخونده زاده تاکید کرد: این شبکه اکنون شناسایی شده است و بخش های مختلف قضایی و حقوقی در حال کار بر روی آن هستند و به زودی برخوردهای شدیدی با این افراد صورت می گیرد.

به گزارش مهر، چندی پیش تعدادی از نشریات وابسته به نیچر ۵۸ مقاله دانشمندان ایرانی را بخاطر دستکاری توسط نویسندگان تعلیق کرد. بر اساس مقاله ای که در سایت هفته نامه علمی nature، به چاپ رسیده، در ۵۸ مقاله که توسط ۲۸۲ پژوهشگر ایرانی نوشته شده، نشانه‌هایی دال بر وجود تبانی در روندهای ارزیابی علمی و انتشار آنها یافت شده است.

 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴
sara
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
0
5
سلام، آقای دکتر آخوند زاده می خواستم بپرسم چرا عنوان میکنین عمدتا دانشجو و غیر هیئت علمی بودند در حالی که هیت علمی دانشگاه ها هم بودند که آنها رو می شناسیم!!!!!؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
0
5
آقای دکتر آخوند زاده عزیز، به نظر شما ممکن است اساتیدی که به تکرار از یک بخش خاص دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران اسامیشان در این مقالات آمده، از این امر بی خبر باشند؟
علی الخصوص که اتفاقا پرونده های ارتقا رتبه علمی شان هم با استناد به همین مقالات باشد و عموم این مقالات هم از impact factor بالایی داشته باشند.
قطعا اظهار بی اطلاعی اساتید مذکور در آن بخش خاص از روند چاپ این مقالات و پژوهش های عملی انجام نشده! یا ناقص انجام شده پشت پرده این مقالات از سوی این عزیزان استاد تمام! یا صرفا مقصر جلوه دادن چند دانشجو یا یک شرکت! قطعا عوام فریبی خواهد بود و پیامدهای مشابه این تقلب در بخش ها و گروه ها و دانشکده های دیگر به همراه خواهد داشت.
باشد که پیگیری این خدشه دار کردن نام دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در سطح بین المللی و مجازات مجرمان مذکور، درس عبرتی برای سایر متقلبان گردد
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
0
0
متاسفانه، اساتید بزرگواری چون دکتر .............. جزو این موضوع هستند. البته اساتید چینی در این موضوع ید طویلی دارند.
یه دانشجو سال اخری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
0
6
دوستان محترم خودتونم لیست رو دیدید حتما
اغلبشون خود اساتید هستند
ولی کدوم یک از اساتید و دوستان دست اندر کار کاری بر علیه همکار خودش میکنه
همه چیز طبیعتا سر دانشجو و بقیه خراب میشه
استادی که تویه ریسرچ گیت خودش مقاله رو گذاشته طبیعتا خودش میدونسته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
0
3
وقتی فارغ التحصیل دوره دکتری تخصصی بیکار باشه، برای کسب درآمد مجبور میشه به نوشتن مقاله و اکسپت گرفتن اونها به هر قیمتی روی بیاره...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
0
4
وقتی ظزفیت رشته تخصص رو بالا میبرید نتیجه اش همین میشه.
یه مشت فارغ التحصیل بی کقایت و بیکار...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
0
1
صد البته دوستان کار زشتی را انجام داده اند. وای باید به این مهم هم توجه کرد که وقتی اساس پیشرفت علمی کشوری تعداد مقالات چاپ شده در ژورنال های نمایه دار باشد، این وضعیت تاسف بارطبیعی است. پایه ارتقا هیات علمی هم فقط چاپ این مقالات و کتاب های ۲۵ صفحه ای است.
کام یک از مقالات زمینه دامپزشکی گرهی از مشکلات ما را حل کرده؟ (همینطور سایر رشته ها).
اگه حداقل چند کار تحقیقاتی کامل و بدرد بخور داشتیم، امروز تب برفکی، لمپی اسکین، کمبود عناصر معدنی و ... صنعت دامداری ما را نابود نمیکرد و در نتیجه این همه دامپزشک باسواد بیکار نداشتیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
0
1
وقتی حجم بالای دانشجو و دکترا میگیرن به فکر این آبروریزی ها هستن ؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
0
1
تقلب عامل اصلی تنها کپی پیست هم نبوده! ایمیل جعلی هم درست کرده بود!
شاهين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
0
3
احسنت بر اساتيد عزيز !حيف عمري كه با صحبت هاي شما تلف شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
0
1
حق ما که همه چیز رو فدای تولید یه مشت کاغذ و بهره برداری های غیر علمی و سیاسی کاری می کنیم همینه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
0
1
از مضرات پذیزش بی در و پیکر دانشجو و تاسیس تجاری دانشکده دامپزشکی به نظر بنده مسئولینی باید پاسخگو باشند که با تاسیس تجاری دانشکده دامپزشکی تیشه بر ریشه رشته زده اند وقتی به علت ظرفیت بیش از حد پذیرش دانشجوی بی سواد در رشته پذیرفته می شود مسئولین بی جا میکنند انتظار تولید علم دارند،دانشکده تجاری=علم جعلی=بیکاری =فساد و...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
5
0
دکتر اخوند زاده ظاهرا نمیخواهند باور کنند که تعداد زیادی از این افراد از زیر مجموعه علوم پزشکی هستند و یک طرفه رای صادر می کنند که دانشکده دامپزشکی مشکل و منبع اصلی است. جناب دکتر ظاهرا شما با دامپزشک ها مشکل داری...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
از ۵۸ مورد ۲۰ مورد مربوط به یک تیم خاص مقاله نویسی در بخش پاتولوژی دانشگاه تهران هستش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
اخوی ایشان جناب آقای دکتر افشین آخوندزاده از اساتید بخش بهداشت مواد غذایی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
0
4
آقای دکتر آخوندزاده مطمئنا در جریان تبعات این اتفاق هستن. همینجوریهم وقتی یک پژوهشگر ایرانی مقاله میداد به ژورنالهای معتبر خارجی کلی سوال از نویسنده میپرسیدن تا ببین راسته یا نه وای به از این به بعدش. خواهشا برخورد جدی و مجازات شدیدی رو برای عوامل اینکار در نظر بگیرین. در پاسخ به اون دوست عزیز که فرمودن ایمیل جعلی هم از طرف اساتید اون دانشجویان خاطی درست کردن باید گفت که یکی دوتا مقاله نبوده اسم دانشجو رو کنار اساتید نامبرده سرچ کنین در چند سال متوالی باهم کارکردن و خبر هم داشتن. آقای دکتر محترم اگه برای مدرک خود و همنوعان و جایگاه علمی خود ارزش قائل هستین بپذیرین سهم تخلف اساتید با پرو بال دادن به این قبیل افراد و نادیده نگاشتن تقدس علمی بیشتر نباشه کمتر هم نیست!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
0
2
هر دم از این باغ بری میرسد. خسته نباشی پهلوان علمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
1
0
دونفر دستیار و یک دانشجو و یک استادیار هستند که همیشه بد میگن..احتیاط کنن..! همچنین سعی نکنن مورد حمله ی پزشکان قرار گیرند..کلی گویی آن مسول رو هم در نظر داشته باشن..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
4
1
يك نفر نيست بگه چرا همه دارين دانشجوها و اساتيد رو با اشل اشپرينگر مي سنجين. هر آدمي كه يه كم از علم و سياست تواماً سر در بياره ميفهمه كه اين مجله با يه هدف سياسي داره جو علمي رو بهم ميريزه و همه رو به جون هم ميندازه. تخلف صورت گرفته منكر نميشم اما به اين هم فكر كنيد اين نظرات و اين فضا واسه دانشجو ها و اساتيد بي گناهي كه در حال دفاع و ارتقا هستند و يا سالهااا آبرومندانه زحمت كشيدن، در حال حاضر چقدر منزجر كنندست. همگيتون واسه يه پروژه علمي صادقانه و بدون ديتا سازي، روزها و ماه ها و حتي سالها دوندگي كردين ميدونين چقدر دشواره.خودتون رو جاي اين أفراد هم تجسم كنين خواهشاً.
ما ايرانيا به پيش داوري عادت كرديم. اصلاح كنيم اخلاقمونو.
كمي تامل كنيم و ميهن پرست باشيم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
3
2
با سلام و احترام
در مورد این ماجرا چند نکته مطرح است:
1- سیاسی بودن گزارش ارائه شده توسط اشپرینگر
با توجه به اینکه سالانه تعداد زیادی مقاله در انتشارات مختلف باطل یا همان retract میشود، در تیتر خبرهای مرتبط اشاره ای به ملیت محققین نمی شود. و این برای اولین بار است که می گوید 58 مقاله ی دانشمندان ایرانی باطل می شود.
2- لزوم برخورد قانونی و به دور از جنجال رسانه ای با متخلفان اصلی
متاسفانه در روزهای گذشته موج سواری رسانه ای و عقده گشایی جمعی از عزیزانی که به هر نحو، در گذشته نتوانسته اند به موقعیتی اعم از پذیرفته شدن به عنوان دانشجو و یا عضویت هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برسند، جالب توجه بود.
3- لزوم مدیریت این مساله و پیگیری و برخورد با متخلفان و همچنین پیگیری حقوقی هتاکان به اعضای هیئت علمی و دانشجویان از سوی ریاست محترم دانشکده دامپزشکی

متاسفانه اولین واکنش دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به این مساله، نشان دهنده ی ............... ریاست محترم دانشکده براساس اخبار تلگرامی، می باشد. اگر ریاست محترم حتی یک بار گزارش اشپرینگر نیچر را مطالعه میفرمودند، درمی یافتند که در هیچ جای گزارش اشاره ای به جعلی بودن مقالات نشده است، مقاله ی جعلی یعنی داده ها جعلی ست. درصورتیکه فقط اشاره به تخلفات در فرایند سابمیت مقالات شده است. و این مساله با جعل تفاوت بسیار دارد.
در ضمن ریاست محترم دانشکده به جای انتشار آن متن سطح پایین، می بایست پاسخ جناب دکتر آخوندزاده را می دادند که در حوزه مدیریتی خود سخن بگوید.
VET
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
0
له کنید دامپزشکا رو کلاااااااااااا همتون راحت بشین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
3
0
اساتید گروه پاتولوژی دانشکده دامپزشکی، اساتیدی با اخلاق و علمی و خارج از دسته بندی های سیاسی می باشند. تنها ایرادی که متوجه اساتید است، عدم کنترل بر فرایند ارسال مقالات بوده است. متاسفانه این ایراد بر اغلب اساتید مراکز علمی کشور ما وارد است. و از بخت بد گروه پاتولوژی، این ایراد منجر به هجمه ی سراسری به اعتبار علمی ایران گردیده.
اما ایراد ریشه ای و اصلی بر سیستم آموزش عالی وارد است که :
1- چرا معیار سنجش توانمندی دانشجو و استاد مقالات کم کاربرد و بی کاربرد است؟
2- چرا مثل کشورهای پیشتاز در عرصه ی علم سیستم نظارتی و بازرسی صداقت علمی، وجود ندارد.
3- چرا افرادی ضعیف از نظر علمی ( مثل متهم ردیف اول این ماجرا) که به تناوب در دوره ی دکتری عمومی مشروط شده اند اجازه ی تحصیل در مقطع دکتری تخصصی آن هم در دانشگاه برتر کشور را پیدا می کنند.
4- چرا وقتی ضعف علمی و عدم صداقت پژوهشی یک فرد محرز شد، اساتید گرامی مماشات کرده و دلشان به حال او می سوزد و هر طور شده کمکش می کنند تا درسش تمام شود؟ این افراد برای یک ملت سم مهلک هستند. پس دلسوزی برای این افراد ، جایگاهی نه در دین و نه در اخلاق ندارد. بلکه نوعی خیانت به علم و جامعه علمی ست.
پس در این ماجرا همه سهم دارند، متاسفانه شاهد سکوت در برابر هتاکی ها و توهین ها به دامپزشکی و دانشگاه تهران هستیم اما ......... دانشکده دامپزشکی ............ سکوت کرده و هیچ موضعی در برابر اظهارات آقای دکتر آخوندزاده نکرده اند.
ضمنن آقای دکتر آخوندزاده، داده سازی های ................................................... را هیچ گاه فراموش نخواهیم کرد.
براي اولين بار ناشناس مصلحتي
|
Iraq
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
0
چقدر رد پا!!!!!!
از ديرباز ردپاي دزدها به خانه كدخداها مي رسيده و از قرار معلوم خواهد رسيد در ايران عزيز ما!
واقعا مايه شرمساري و سر افكندگيه براي ملت.
اللهم اجعل عاقبه امورنا خيرا(كه خيلي بعيده چون قول داده تا ملتها خودشون عزم بهبود نداشته باشند خدا وارد ميدون نميشه!) اما دعا كردم و آرزو بر جوانان عيب نيست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
1
آخه وقتی هر مقاله اکسپت میشه و ایمپکتش بالاتر باشه پول بیشتری به گرانت اساتید میریزن و از طرفی پول گرانتا برمیدارن .................... چرا نفرستن
................................. البته دانشجویان دیتاسازم بی تقصیر نیستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
5
0
از موضع قدرت آخوندزاده ی داروساز به تمامی ی دامپزشکان حمله کرد..غیرت دامپزشکان کجاست؟به قلب دانشکده ها حمله کرد..بی پاسخ نمیماند انشااله.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
1
1
دامپزشکان.. به جای توهین و تحقیر خودتان در مقابله رشته پزشکی ..اینقدر خودتان را بد بخت تر نکنید و به ارکان خودتان حمله نکنید..فرافکنی را بفهمید..بیش از 3 برابره دامپزشکان، پزشکان شهر های مختلف کشور خطا کردن(طبق آمار).
متخصص روانشناس بالینی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
2
0
نظر جدید آخوند زاده ی داروساز در مصاحبه :
نباید موضوع را بزرگ کرد..آبروی جمعی رو برد و حالا..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
1
5
سلام دوستان.از وقتی که من وارد دانشگاه آزاد شدم در دوره عمومی که نزدیک به ده سال از آن زمان میگذرد بعد مدتی که با حال و هوای دانشگاه و فضا های علمی کمی آشنا شدم و در کنگره های مختلف مقالات رو پیگیری می کردم،همیشه منتظر شنیدن صدای بلند ترکیدن حباب تو خالی دانشکده دامپزشکی تهران بودم،ولی نه این قدر بلند!!!متاسفانه این دانشکده همیشه با خراب کردن دیگر دانشکده ها(خصوصا دانشکده های دانشگاه آزاد)سعی می کرد خود را بالا بکشد.همیشه سعی داشتند که خود را نماینده علم دامپزشکی ایران معرفی کنند.چه تحقیر هایی که از اساتید این دانشکده شنیدیم ...یکی از اساتید همین دانشکده روز مصاحبه آزمون دکتری به من گفت،من با استاد راهنمای شما در دانشگاه تربیت مدرس همکلاس بودم،پایان نامه شما همان پایان نامه ایشون است،پایان نامه ای که حداقل من سه سال برایش زحمت کشیده بودم را در کمتر از سه ثانیه زیر سوال برد.تنها شباهت پایان نامه من و استاد مشاورم کار روی سرطان بود،گیاه دارویی که من استفاده کرده بودم،تست های آزمایشگاهی که انجام داده بودم و کل شکل تیمار کار من فرق می کرد... فکر نمی کردم خداوند عزیز در کمتر از 5 ماه اینگونه پاسخ این توهین را بدهد.امام علی(ع) می فرمایند اگر شخصی را به مسخره بگیرد نخواهید مرد تا خودتان همان گونه مسخره شوید(نقل به مضمون).
پاسخ ها
Moderator
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
http://link.springer.com/article/10.1007/s10288-016-0329-8
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
3
0
دامپزشکان نگران نباشند..جواب محکم و مدافعانه را دامپزشکان متخصص و اساتید محترم دانشگاه ها به آخوندزاده خواهند داد تا از این نوع توهین ها و قربانی کردن ها را برای همیشه فراموش کند ولی شما همکاران هم هوای خودی رو داشته باشید و آب به آسیابه داروساز فوق نریزید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
0
وقتی اساتید دانشگاه را مجبور می کنند، برای ارتقا رتبه ـ بدون در نظر گرفتن اشتیاق و علاقه ـ مقاله منتشر نمایند، نباید انتظار نتیجه ای بهتر از این را داشته باشیم. استاد پیمانی در صورتی به استخدام رسمی خواهد رسید که مقاله داشته باشد. چرا باید کار پژوهشی که مهمنرین عامل موفقیت در آن علاقه و انگیزه است، اجباری شود. البته وضعیت از این هم اسفبارتر است به طوری که معلمان نبز مجبور می شوند برای بالا رفتن نمره ارزشیابی و رتبه کار پژوهشی انجام دهند. این در حالی است که می دانیم تولید علم نخواهد بود. این اتفاق بیانگر این است که برای ارتقا درجه اساتید و معلمان باید به کیفیت آموزش توجه کرد نه اینکه معیار ما نگارش مقالات بی کیفیت و تقلبی باشد. متاسفانه وضع به گونه ای شده که نمرات ارزشیابی معلمانی که دلسوزانه به کیفیت آموزش می پردازند کمتر از معلمانی است که به جای بالا بردن کیفیت آموزش عمدتا به کارهای پژوهشی ویژه معلمان می پزدازند. مسؤلین یاید به طور جدی مسأله را ریشه ای حل نمایند.
متاسف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
0
0
لطفا به وضعیت دانشگاه ا....... آقایان وزرا رسیدگی کنند. چرا که اکثر مدیران دامپزشک هستند و دارای سابقه خوب
استاد دانشگاه تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
1
5
آقاي دكتر آخوندزاده نگفتند همه مقالات از دانشكده دامپزشكي بوده بلكه گفته اند قسمت عمده اي چون 24 مقاله از 58 مقاله اينطور بوده اين هم بخشي از سخنان دكتر رحميان معاون پ‍‍ژوهشي دانشگاه تهران:

وي ادامه داد: یکی از این نویسندگان، از دانشجویان سابق دانشگاه تهران بوده که در نوشتن حداقل ۱۵ مقاله از مجموع ۲۴ مقاله که در آن آدرس دانشگاه درج شده بود نقش داشته است. ظواهر امر نشان می‌دهد که این فرد که اکنون دانشجو فارغ‌التحصیل بوده و هیچگونه ارتباط علمی با دانشگاه ندارد، در چاپ اغلب این مقالات نقش کلیدی ایفا کرده است.

حالا چرا همكاران دانشكده دامپزشكي فرافكني مي كنند!!!!
شاهین آخوندزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
0
5
همکاران عزیز جامعه بزرگ دامپزشکی

سلام علیکم

حقیر در آن مصاحبه تلفنی نگفتم که بیشترین مفالات مربوط به همکاران دامپزشک بوده است تا دوستان ما آن را انگی بر جامعه دامپزشکی بدانند از نظر تعداد از 58 مقاله بیش از 20 مقاله از دانشکده دامپزشکی تهران است و بقیه مربوط به بیش از 15 دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد و موسسه رازی و انسیتو پاستور است یعنی از نظر تعداد بیشترین از دانشکده دامپزشکی می باشد آیا این خبر کلی بدون هیچ تفسیری که در آن مصاحبه کلی تلفنی انجام گرفت چگونه دوستان جامعه دامپزشکی ما را به تفسیر های غیر منطقی فوق رسانده است(بخصوص از نظر صنفی) جای سوال دارد. انتظار می رود نقد حامعه دانشگاهی ایران منصفانه تر از این باشد. این بحث یک دانشگاه نیست بلکه بحث جامعه علمی ایران است برای توضیح بیشتر نظرتان را به خواندن سر مقاله ذیل جلب می کنم

http://shafaonline.ir/fa/news/130070/%D9%BE%D9%80%DA%98%D9%88%D9%87%D9%80%D8%B4-%D8%AE%D9%80%D9%88%D8%A8-%D8%A8%D9%80%D8%AF-%D8%B2%D8%B4%D9%80%D8%AA

شاهین آخوندزاده
زهرا
|
United States of America
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
1
0
اونيكه اطلاعات رو از ايران به مجله اشپرينگر گزارش داده بايد با اون به عنوان متخلف برخورد كنن اگه اشتباهي تو مقالات بود اونا خودشون عمرا چاپ نميكردن .
نظر شما
ادامه