کد خبر: ۳۲۴۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

در فاز اول واکسیناسیون تب برفکی بدلیل رایگان بودن واکسن 100 درصد دام های سنگین استان واکسینه شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، «دکتر عبدالمحمد نجاتی» افزود: علیرغم این که واکسن به اندازه کافی در اختیار بود ولی به دلیل بهادار بودن واکسن استقبال خوبی از طرف دامداران برای واکسیناسیون دام های خود صورت نگرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان در ادامه اظهار داشت: دامداران مناطق روستایی استان بعضاً تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و توان پرداخت بهاء واکسن را ندارند و از واکسن زدن دام ها امتناع می کنند.

دکتر نجاتی اظهار امیدواری کرد و گفت: خوشبختانه دامداری های صنعتی و نیمه صنعتی دام های خود را واکسینه و استقبال بسیار خوبی از طرح واکسیناسیون کردند.

این مقام مسئول افزود: با توجه به عدم استقبال روستائیان ممکن است در آن مناطق بیماری تب برفکی شیوع پیدا کند و دامداری هایی هم که واکسیناسیون انجام داده اند را در معرض خطر قرار دهند.

وی در پایان افزود: پیش بینی اداره کل دامپزشکی در این فاز واکسیناسیون 75 هزار راس بوده که تنها 40 هزار راس دام سنگین واکسینه شده است.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دکتر آذربایجان غربی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
0
طبق نص صریح قانون خود سازمان دامپزشکی، دامدار به هیچ وجه نباید جهت واکسن دام خود هزینه ای پرداخت کند بلکه این سازمان است که باید با مراکز مایه کوبی قرارداد منعقد کند و هزینه پیشگیری و کنترل بیماری های واگیردار را متقبل شود تا این سرمایه ها و معادن زنده کشور که ظاهرا در دست اشخاص حقیقی است برای نسل های آینده حفظ شود. سال ها این قانون را برای خود مسوولان اداره کل بازخوانی کردیم ولی چه فایده که آقایان عاشق ریاست بر همکار بخش خصوصی و مچ گیری از آنها هستند
نظر شما
ادامه